Wil je precies weten hoe Googles algoritme werkt? Dan heb je pech want niemand kent Googles algoritme volledig. Dat komt doordat het algoritme 6 keer per dag ververst wordt. En dat met ongeveer 200 verschillende rankingsfactoren. Klein sommetje: de samenstelling van het algoritme kan op 64 biljoen (!) verschillende manieren. De rankingsfactoren die Google gebruikt, zijn wel bekend. We delen ze hieronder met je!

 

Je gebruikt backlinks

Backlinks zijn links die van de ene webpagina naar de andere verwijzen. Bij meerdere terugverwijzingen naar een link, is de informatie van deze link belangrijker. Anders gezegd: Google bepaalt dat de informatie bij de gezochte zoekwoorden relevant is, want anders word je niet zo vaak naar de informatie geleid.

Je hebt invloed op de backlinks met linkbuilding. Hoe je dat doet als marketeer? Je plaatst op je pagina’s links naar andere pagina’s die ook relevant zijn. Wanneer je bezoekers hierop klikken, rankt Google jouw informatie als “autoritair”. 

 

Je hebt (relatief) nieuwe informatie

Geen verse vangst bij Whello, maar verse vangst bij Google. Weleens blogs gelezen uit 2013? En klopte die informatie nog? Google kijkt naar hoe nieuw je webpagina is, maar houdt hierbij rekening met het onderwerp. Je krijgt nieuwe publicaties te zien als je zoekt op nieuws in Amsterdam. Kijk naar de tijden: 33 minuten geleden gepost en staat daarom bovenaan.

Voorbeeld van nieuwe informatie in Google. Je krijgt geen oude nieuwsberichten te zien.

Zoek je op bijvoorbeeld op SEO, dan maakt het minder uit hoe nieuw de informatie is. Kennis over SEO verandert namelijk wel, maar niet zo snel als het nieuws. Je ziet hier dat Frankwatching op de eerste pagina staat, terwijl de informatie al in 2016 is gepost. Frankwatching heeft met dit onderwerp een autoritaire positie.

Voorbeeld van een autoritaire positie in Google.

 

Je gebruikt zoekwoorden met veel volume

Ahh, daar hebben we ‘m dan, onmisbaar in het rijtje rankingsfactoren! Met zoekwoorden vinden mensen informatie in Google. Je zet verschillende zoekwoorden in je tekst zodat je website beter vindbaar is. Het hoofdzoekwoord zet je in de titel en meerdere keren in de tekst. Een opsomming aan zoekwoorden zodat Google je vindt, leest niet prettig. Google prikt hier zo doorheen. Houd in je achterhoofd dat je schrijft voor je lezer. Je zoekwoorden gaan over je onderwerp, dus moeten logischerwijs al in je tekst staan.

 

Je site werkt goed

Dit is een open deur, maar gaat toch vaak mis. Wat vind jij prettig aan een website? Over het algemeen vinden mensen hetzelfde fijn, al is dat niet altijd bewust. Onderstaande factoren komen overeen:

  • Snelheid waarop de pagina laadt
  • Geen pop-ups 
  • Logische navigatie over de pagina
  • Werkend op mobiel
  • Duidelijk en mooi design
  • Op Google: metatitel en -omschrijving die kloppen met je zoekopdracht

 

Je bent de baas over een onderwerp

Je rankt hoger in Google als je meerdere pagina’s met onderwerpen hebt die op elkaar aansluiten. Hierbij laat je Google weten dat je je goed hebt verdiept in dat onderwerp. Daarnaast geef je aan dat bezoekers relevante informatie vinden op jouw pagina’s. Heb je dat? Dan krijg je een autoritaire status op Google en ben je beter vindbaar.

 

Hoger scoren in Google? Wij helpen je

Jij hebt kennis van jouw branche. Je vindt het alleen zo jammer dat klanten je niet goed vinden in Google. De tips hierboven helpen! Geef je het werk liever uit handen aan een SEO bureau? Geen probleem. Onze SEO specialisten en copywriters weten precies wat je nodig hebt.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    +50% organic traffic voor Arslan & Ersoy

    , ,

    Bij Arslan & Ersoy staat de klant centraal en is de dienstverlening is duidelijk en eerlijk. Deze kernwaarden zijn de basis geworden van de nieuwe website die we hebben mogen ontwikkelen.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute