Het veranderen van bedrijfsnaam is een onderdeel van re-branden. Dit houdt in dat een huidig merk omgezet wordt naar een nieuw merk, met nieuwe waarden. Whello is ook het resultaat van een naamsverandering, voorheen bekend als IntroMarketeers. Dit merk is opgericht in 2011 en stond voornamelijk voor het introduceren, zoals de naam suggereert, van ondernemingen met online marketing. Onze waarden zijn echter veranderd. Onze visie ligt nu op het verder brengen van jouw onderneming in de online wereld aan de hand van persoonlijke campagnes, die volledig aansluiten bij de reden van jouw bestaan. Why, Hello, Whello!

Maar hoe lanceer je nou een nieuw bedrijfsnaam? De volgende stappen bieden jou houvast:

1. Bereid je voor

De key voor een goede merk lancering, is voorbereiding. Plan de introductie minstens twee maanden van te voren. Bepaal voor jezelf welke boodschap je naar buiten wil brengen en aan wie. Om op creatieve ideeën te komen, is het zinvol om alle medewerkers samen te brengen voor brainstormsessies. Maak een planning en zorg samen met je team voor de creative invulling.

2. Laat je klanten weten dat er iets nieuws aankomt

Om al enigszins de aandacht te trekken van je klanten, kan je ze laten weten dat er iets nieuws aankomt. Plaats bijvoorbeeld op sociale media een aantal berichten om dit te communiceren met jouw doelgroep. Dit wekt nieuwsgierigheid op, maar zorgt er ook voor dat je lancering niet uit de lucht komt vallen. Je klanten zijn nu immers op de hoogte dat er een verandering gaat plaatsvinden.

3. Verstuur een nieuwsbrief met de introductie van je nieuwe merk

Wanneer je nieuwe website live gaat en je merk officieel ingezet wordt, wil je dit je klanten natuurlijk laten weten. Stuur ze hierom een nieuwsbrief. Dit kan via mail, post of allebei! Wanneer je voor allebei gaat, kun je de berichten versterken en zorg je ervoor dat de klant jouw naamsverandering volledig meekrijgt. Bovendien kan je met de post een kleinigheidje meesturen. Een branded pen of flesopener is tastbaar en blijft langer hangen bij mensen.

4. Zorg voor media aandacht

Naast de bekendmaking bij je huidige klanten, wil je ook dat partijen om jou heen bekend zijn met je nieuwe merk. Creëer hierom je eigen persbericht. Dit is een ‘formeel’ bericht waarin naar voren komt hoe en waarom jij een naamswijziging hebt ingevoerd. Dit bericht kan opgepikt worden door gespecialiseerde nieuwsdiensten of andere off- en online media.  Wanneer jouw bericht op verschillende kanalen geplaatst wordt, vergroot jij de introductie van je merk. Daarnaast kan je ook pro-actief te werk gaan, door zelf de pers te contacteren. Vaak zijn er mogelijkheden om interviews te geven of artikelen te laten schrijven.

5. Vier je nieuwe bedrijfsnaam met je klanten

Betrek je klanten bij de verandering. Een nieuwe bedrijfsnaam is immers niet alleen een nieuw begin voor jezelf, maar ook voor jouw klant. Organiseer een introductieborrel om je klanten kennis te laten maken met je nieuwe visie en bedrijfsnaam. Niet alleen kunnen de klanten je vragen stellen, ook is het een goede manier om je relatie met je klanten te versterken.

6. Voorkom verwarring

Een nieuwe bedrijfsnaam kan voor jou heel leuk en vanzelfsprekend zijn, maar dat is het niet altijd voor jouw omgeving. Met je oude merk heb je waarden opgebouwd, die je mogelijk met een nieuwe bedrijfsnaam verliest. Denk hierbij aan merkherkenning of vertrouwen. Het is belangrijk dat je de klant laat weten wie je voormalig was. Verwijs de komende tijd je oude bedrijfsnaam onderaan in mails of ergens in de footer van je website. Bepaal hiervoor een – niet al te lange – periode. Afhankelijk van hoe groot je klantenbestand is en de effectiviteit van je communicatievermogen, zou deze periode een paar maanden kunnen duren.

7. Stel ook Google op de hoogte

Veranderd je website’s domeinnaam? Vergeet dan niet Google te informeren over deze wijziging. Dit noem je een zogenaamde SEO-migratie; het verhuizen van de website naar een nieuwe domeinnaam zonder je Google-rankings te verliezen.

Met een nieuwe domeinnaam ontstaat er namelijk een nieuwe link structuur. Met 301-redirects kun je Google laten weten dat oudewebsite.nl/pagina nu nieuwewebsite.nl/pagina is geworden. Zeer belangrijk dus!

Dit wil je dus voorkomen met een goede SEO migratie

 

Het volgen van deze stappen vormt een basis voor je bedrijfsnaam lancering. Wanneer je vragen hebt over bepaalde onderdelen, kun je altijd contact met ons opnemen! Ontmoet ook onze specialisten!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute