Wat de huidige staat is van linkbuilding? Nou, dat het nog altijd springlevend is. Hoewel backlinks maar één van de honderden verschillende signalen zijn, behoren ze nog altijd tot de belangrijkste rankingfactoren in de wereld van online marketing. Het algoritme van Google blijft evolueren, maar dat neemt niet weg dat inkomende links nog altijd de meest belangrijke indicator zijn om de autoriteit van een website aan te duiden.

Wel ziet linkbuilding er vandaag de dag heel anders dan een paar jaar geleden. We geven je daarom 5 best practices die gelden voor de moderne online marketeer anno nu. Want een beetje linkbuilder past zich voortdurend aan.

1. Draag bij aan waardevolle informatie

In een industrie waar ‘content koning is’, is er geen content waardevoller dan actuele of nog nooit eerder gepubliceerde content. Dat is ook precies de manier waarop je jezelf in de markt moet zetten als autoriteit. Eigenlijk doe je daarmee precies hetzelfde als wetenschappers wiens onderzoeken als referentie worden gebruikt in andere onderzoeken. Zorg je voor goed werk? Dan wordt er vanzelf naar jouw content verwezen en wel in de vorm van backlinks.

2. Betaalde advertenties

Nee, we willen je niet op het slechte pad brengen. Maar ja, betalen voor promotionele uitingen waar ook een link bij komt kijken, is een steeds vaker gekozen methode. Denk dan vooral aan betaalde productrecensies en officiële sponsoring. En als je dan toch betaalt voor een sponsordeal, dan komt daar vaak ook automatisch een waardevolle link bij kijken.

Ga dus betaalde partnerships aan met kwalitatieve media die de autoriteit zijn in jouw branche en scoor een paar toplinkjes!

3. Content op sociale media

De voordelen van sociale media zijn natuurlijk talrijk en welke dat allemaal zijn, zullen we je voor nu besparen. Maar ook op het gebied van linkbuilding zijn sociale media uiterst waardevol. Sociale media zijn inmiddels zelfs uitgegroeid tot een belangrijk platform voor linkbuilding. Want content ontwikkelen betekent vrijwel automatisch dat deze gedeeld wordt via sociale media. Content, sociale media en linkbuilding gaan daarmee hand in hand.

4. Video’s

Dat video’s steeds belangrijker zijn, zal niemand zijn ontgaan. Door een goede balans te houden tussen tekstuele en visuele content, kun je ook via video’s voor meer links zorgen.

Video’s worden namelijk massaal geconsumeerd op social media en andere media sites. Dus geen enkel probleem om video content te verspreiden en links te scoren. Overweeg je om video’s in te zetten? Dan is er geen moment zo geschikt geweest als nu.

5. Branche specifieke interviews

Het moet natuurlijk wel een beetje passen bij jouw vakgebied, maar als je voor interviews kunt zorgen die interessant zijn voor jouw niche, dan scoor je al snel punten. Klanten willen geboeid worden en interviews vormen een interessante optie om dat te doen.

Deze vorm van content wordt vaak gedeeld op social media en andere sites, en betekent dus op een organische manier meer linkjes scoren.

Conclusie – Linkbuilding anno nu

We weten dat online marketing is veranderd. Maar nog altijd gelden inkomende links als de belangrijkste off-site ranking factor. Want we kunnen al onze energie wel stoppen in het ontwikkelen van oh zo waardevolle content, maar het moet uiteindelijk wel voor keiharde links zorgen. En als het even kan: links die waardevol zijn.

Dat laatste zorgt er ook gelijk voor dat je er wel wat voor moet doen. Aan jou dus de taak om dusdanig creatief te zijn dat er autoritaire links worden binnengehaald. Domweg links aanvragen werkt niet meer. Vandaag de dag gaat het om zoveel mogelijk vormen van interessante content. Dat is linkbuilding anno nu.

Bekijk snel al onze linkbuilding diensten of ontmoet onze SEO specialisten direct!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute