Vergeet wat de ‘specialisten’ zeggen; goed gevonden worden in Google is niet moeilijk! Mits je voor relevante specifieke zoekwoorden kiest, en zorgt dat je aan de SEO spelregels houdt. Laten we er niet omheen draaien; hierbij onze 10 ultieme SEO tips 🙂

1. Bedenk 3 tot 10 trefwoorden waarop je gevonden wilt worden! Check vervolgens via Uberuggest of er ook daadwerkelijk op gezocht wordt. Immers, wat is het nut van een zoekwoord als niemand erop zoekt?

TIP: Kies ook zoekwoorden die realistisch zijn. Op het zoekwoord ‘fietsenmaker’ is er (te) veel concurrentie, terwijl ‘fietsenmaker Almere’ wel realistisch is.

2. Optimaliseer je webpagina’s voor de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Voeg afhankelijk van het doel gerelateerde teksten, call-to-action buttons en een contactformulier toe. Varieer en test hiermee totdat je de best converterende pagina hebt!

3. Optimaliseer ook de titels en ondertitels met de voor jouw belangrijke zoekwoorden. Op deze manier weet Google op welke woorden je gevonden wilt worden. Maar overdrijf het niet. Google straft tegenwoordig het zogenaamde ‘keyword-stuffing‘ af. Gebruik het zoekwoord dus niet tientallen keer op dezelfde pagina. Dit oogt onnatuurlijk en leest ook niet lekker.

4. Zorg ervoor dat je metadata, zoals de metatitels en de metadescripties, geoptimaliseerd en aantrekkelijk geschreven zijn. Gebruik hiervoor je zoekwoorden en combinaties daarvan. Dit is nog steeds een belangrijke en eenvoudige manier om je website te optimaliseren.

Meta Titels Optimaliseren

5. Voeg Google Analytics toe aan je website. Meldt je hier aan en voeg de trackingcode toe aan je website. Je kunt dan de bezoekersstroom analyseren. Hoe lang blijven bezoekers, hoeveel pagina’s bekijken ze, waar komen ze vandaan, op welke woorden wordt je gevonden?

6. Zet Social Media accounts op van Facebook en LinkedIn en plaats items van je website hierop. Vergeet niet de bijbehorende link naar je website toe te voegen. Social Media neemt een steeds belangrijkere plaats in de Google algoritmes.

7. Voeg social share buttons toe aan je artikelen en producten. Op deze manier kunnen mensen het woord verspreiden voor je. De meest populaire buttons zijn de Facebook like button en de ‘Email: stuur naar een vriend’ button.

8. Bedenk creatieve en innovatieve manieren om de social share buttons te plaatsen. Vooral de ‘feel good moments’, wanneer iemand bijvoorbeeld net een product heeft gekocht, doen het goed.

9. Zet een zoekfunctie op je website, indien je deze nog niet had. Hierdoor kun je de zoekwoorden die mensen hier gebruiken analyseren via Google Analytics Site Search. Probeer verbanden te ontdekken en zorg ervoor dat zoekers vinden wat ze nodig hebben. Als een veel gezocht onderwerp niet aanwezig is, overweeg dit dan alsnog aan te bieden.

10. Blijf content creëren! Goede content is nog steeds King! Artikelen, video’s en foto’s van toegevoegde waarde trekken bijna automatisch bezoekers en klanten naar je website. Denk aan guides, tips, event, recensies of ’10 manieren om…’ zoals dit artikel!

11 (BONUSTIP). Sluit elke pagina (of het nou om een blog of dienstenpagina gaat) af met een Call-to-Action (CTA). Met een oproep tot actie zorg je ervoor dat meer bezoekers een actie ondernemen zoals; offerte aanvraag, nieuwsbrief aanmelding, bellen of je blog liken. Wat heb je aan meer bezoekers als iedereen daarna vrolijk weggaat zonder actie te ondernemen 😉

Dus bij deze; neem gerust contact met ons op als je wilt praten over je SEO uitdagingen!

Linkbuilding

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Een zeer deskundig team die weet van doorpakken. Weet waar de juiste ingang is. Vaak ook meedenkend met de juiste Knowhow en weten doet goed toe te passen waar nodig is. Wij zijn erg blij met de samenwerking en bevelen Whello aan bij andere partijen. Een 5 sterren beoordeling is hierdoor zeker op zijn plaats.

Orange FinancialLease

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem