Vergeet wat de ‘specialisten’ zeggen; goed gevonden worden in Google is niet moeilijk! Mits je voor relevante specifieke zoekwoorden kiest, en zorgt dat je aan de SEO spelregels houdt. Laten we er niet omheen draaien; hierbij onze 10 ultieme SEO tips 🙂

1. Bedenk 3 tot 10 trefwoorden waarop je gevonden wilt worden! Check vervolgens via Uberuggest of er ook daadwerkelijk op gezocht wordt. Immers, wat is het nut van een zoekwoord als niemand erop zoekt?

TIP: Kies ook zoekwoorden die realistisch zijn. Op het zoekwoord ‘fietsenmaker’ is er (te) veel concurrentie, terwijl ‘fietsenmaker Almere’ wel realistisch is.

2. Optimaliseer je webpagina’s voor de zoekwoorden waarop je gevonden wilt worden. Voeg afhankelijk van het doel gerelateerde teksten, call-to-action buttons en een contactformulier toe. Varieer en test hiermee totdat je de best converterende pagina hebt!

3. Optimaliseer ook de titels en ondertitels met de voor jouw belangrijke zoekwoorden. Op deze manier weet Google op welke woorden je gevonden wilt worden. Maar overdrijf het niet. Google straft tegenwoordig het zogenaamde ‘keyword-stuffing‘ af. Gebruik het zoekwoord dus niet tientallen keer op dezelfde pagina. Dit oogt onnatuurlijk en leest ook niet lekker.

4. Zorg ervoor dat je metadata, zoals de metatitels en de metadescripties, geoptimaliseerd en aantrekkelijk geschreven zijn. Gebruik hiervoor je zoekwoorden en combinaties daarvan. Dit is nog steeds een belangrijke en eenvoudige manier om je website te optimaliseren.

Meta Titels Optimaliseren

5. Voeg Google Analytics toe aan je website. Meldt je hier aan en voeg de trackingcode toe aan je website. Je kunt dan de bezoekersstroom analyseren. Hoe lang blijven bezoekers, hoeveel pagina’s bekijken ze, waar komen ze vandaan, op welke woorden wordt je gevonden?

6. Zet Social Media accounts op van Instagram en LinkedIn en plaats items van je website hierop. Vergeet niet de bijbehorende link naar je website toe te voegen. Social Media neemt een steeds belangrijkere plaats in de Google algoritmes.

7. Voeg ‘social share buttons’ toe aan je artikelen en producten. Op deze manier kunnen mensen het woord verspreiden voor je. De meest populaire buttons zijn de ‘Whatsapp share button’ en de ‘Email: stuur naar een vriend’ button.

8. Bedenk creatieve en innovatieve manieren om de social share buttons te plaatsen. Vooral de ‘feel good moments’, wanneer iemand bijvoorbeeld net een product heeft gekocht, doen het goed.

9. Zet een zoekfunctie op je website, indien je deze nog niet had. Hierdoor kun je de zoekwoorden die mensen hier gebruiken analyseren via Google Analytics Site Search. Probeer verbanden te ontdekken en zorg ervoor dat zoekers vinden wat ze nodig hebben. Als een veel gezocht onderwerp niet aanwezig is, overweeg dit dan alsnog aan te bieden.

10. Blijf content creëren! Goede content is nog steeds King! Artikelen, video’s en foto’s van toegevoegde waarde trekken bijna automatisch bezoekers en klanten naar je website. Denk aan guides, tips, event, recensies of ’10 manieren om…’ zoals dit artikel!

11 (BONUSTIP). Sluit elke pagina (of het nou om een blog of dienstenpagina gaat) af met een Call-to-Action (CTA). Met een oproep tot actie zorg je ervoor dat meer bezoekers een actie ondernemen zoals; offerte aanvraag, nieuwsbrief aanmelding, bellen of je blog liken. Wat heb je aan meer bezoekers als iedereen daarna vrolijk weggaat zonder actie te ondernemen 😉

Dus hier komt ‘ie dan, onze call-to-action: Neem gerust contact op met één van onze SEO specialisten. Of bekijk hier al onze zoekmachine marketing diensten.

Linkbuilding

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute