Wanneer je een zoekopdracht in Google doet met een vraag, zie je in sommige gevallen direct een antwoord op deze vraag als eerste zoekresultaat. De blokjes waar deze antwoorden in worden getoond, heten featured snippets of answer boxes. Onder de SEO specialisten wordt deze positie in Google de ‘position 0’ genoemt, omdat je hiermee boven de 10 andere organische resultaten staat. Ook getoond worden in deze featured snippets? Tijd om je content te optimaliseren!

Wat zijn featured snippets?

Featured snippets is eigenlijk niets meer als een samenvatting van het antwoord op een vraag die door een bezoeker wordt gesteld in Google. Het is een regulier organisch resultaat – er kan niet betaald worden om hierin te worden getoond. Featured snippets worden nog niet bij iedere zoekopdracht getoond, maar dit worden er met de tijd steeds meer. Houd in gedachten dat deze featured snippets alleen getoond worden bij vragen en niet bij reguliere zoekopdrachten.

De essentie van Google is om gebruikers van Google zo snel mogelijk het best passende antwoord te bieden. Met featured snippets maakt Google het haar gebruiker steeds makkelijker om direct de juiste informatie te vinden.

Hoe wordt mijn website getoond in de featured snippet?

Zorg in eerste instantie dat jouw website al in de top 5 van Google wordt getoond. Met een positie lager dan 5 kun je heel hard hopen, maar dan wordt de kans steeds kleiner dat jouw website getoond wordt in een featured snippet. Er zijn immers al meer dan 5 andere websites wiens antwoorden relevanter zijn dan die van jou.

Ook kun je bij featured snippets niet jouw antwoord markeren met een special tag, zoals dit wel kan bij rich snippets. Google bepaalt zelf of er een passend antwoord is op de gestelde vraag. Ook is Google niet verplicht om altijd featured snippets te tonen.

Om in een featured snippet getoont te worden, zorg dat jouw titel overeen komt met de zoekopdracht. Zorg ook dat deze terug komt in een van de headings. Formuleer een letterlijk antwoord op de vraag en plaats deze direct na de titel. Op deze manier is het voor Google makkelijker om vraag en antwoord met elkaar te koppelen. Een toelichting op jouw antwoord kun je vervolgens verderop in het artikel – na de eerste alinea – omschrijven. Formuleer het antwoord zo duidelijk en gedetailleerd mogelijk.

Krijg ik met een featured snippet minder bezoekers?

Hoewel het antwoord al wordt gegeven, voordat de bezoeker naar je website doorklikt, hoeft het niet te betekenen dat je minder bezoekers zult trekken naar je website. Een featured snippet is namelijk slechts een samenvatting van het antwoord. Het is dus eigenlijk een introductie en wekt interesse en nieuwsgierigheid naar het volledige antwoord.

Neem gerust contact op met een van onze SEO specialisten. Bekijk hier al onze zoekmachine marketing diensten.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute