Veel adverteerders gebruiken Facebook als ‘modder kanon’. Gewoon wat advertenties de wereld in schieten en maar zien wat converteert. Voor een effectieve Facebook campagne wil je de precisie hebben van een sniper en alleen (de juiste) advertenties laten zien, aan mensen waarvan je weet dat ze gaan converteren. Nu is deze ideale situatie lang niet altijd haalbaar. Wel kunnen we ons best doen om er zo dichtbij mogelijk te komen. Lees daarom over onze 4 stappen om een succesvolle Facebook campagne op te zetten.

Stap 1. De persona

Om een effectieve advertentie te creëren kruipen we in de huid van onze klant. Het is waarschijnlijk niet de eerste keer dat je leest over een persona. Een persona is een fictief persoon, opgebouwd uit eigenschappen van jouw ideale klant. Wanneer je een persona maakt, probeer zo specifiek mogelijk te zijn en kijk niet alleen naar demografische eigenschappen. Naast een naam, leeftijd en beroep hebben personas ook interesses, likes en dislikes. En bedenk met welke frustraties jouw ideale klant opgescheept zit.

Tip: baseer je persona op je huidige waardevolste klanten om nog meer van deze klanten te vinden. Wees niet bang om hiervoor de data in te duiken.

Stap 2. De funnel

Top, je hebt een persona en weet nu precies wie je wilt gaan bereiken. Maar in welke fase zit deze potentiële klant? Je kunt een persona ook in verschillende fases binnen de ‘customer journey’ indelen. Gebruik voor deze fases andere boodschappen en doelen. Voor dit voorbeeld gebruik ik een simpele versie van de ‘pirate funnel’.

Stage
Purpose
Message
KPI
Awareness Introduceer jezelf Ik ben (..) Ik sta voor (..) Ik los dit (..) probleem op Website visits

Time on site

Bounce rate

Activation WOW moment van je product/dienst Showcase je product/dienst. Praat over benefits. Video hoe het eruit ziet/werkt % van video bekeken

% van product pagina

Time on product page

Revenue Aankoop/Lead Testimonials/Trials Sales/Sign ups

 

Stap 3. Creëer je campagne

Het is nu duidelijk wie jij zou willen bereiken, met welke boodschap en hoe je dit gaat meten. Hierdoor gaat het opzetten van een Facebookcampagne ook een stuk makkelijker, omdat jouw doelen overeenkomen met de opties van Facebook. Zet je doelen in en schrijf een aantrekkelijke advertentie met content op maat.

Stap 4. Optimaliseer

Het is belangrijk om de advertentie goed in de gaten te houden. Om het maximale uit jouw campagne te halen is het belangrijk om jouw advertenties continu te optimaliseren. Hiervoor hebben wij 7 optimalisatie tips opgesteld.

✓Altijd minimaal 2 creatives (Facebook advertenties)

✓Test verschillende ad formats

✓A/B test ook je audience

✓Maak gebruik van Look-A-Like audience

Retarget ook mensen die met je brand engagen binnen Facebook

✓Retarget bepaalde pixel events (bijv. Bekijkt contactpagina)

✓Gebruik verschillende creatives (carrousel/leadform)

 

Aan de slag met (onder andere) Facebook? Whello is jouw social mediabureau in Amsterdam. Ons team herbergt meerdere social geeks die inmiddels een rijke ervaring hebben opgebouwd met social campagnes. Door slim te adverteren op Facebook, Instagram, Linkedin en Youtube bereiken we jouw doelgroep en zetten we ze aan tot actie. Wij staan klaar om jouw product of dienst te promoten! Laten we aan het werk gaan.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute