Veel adverteerders gebruiken Facebook als ‘modder kanon’. Gewoon wat advertenties de wereld in schieten en maar zien wat converteert. Voor een effectieve Facebook campagne wil je de precisie hebben van een sniper en alleen (de juiste) advertenties laten zien, aan mensen waarvan je weet dat ze gaan converteren. Nu is deze ideale situatie lang niet altijd haalbaar. Wel kunnen we ons best doen om er zo dichtbij mogelijk te komen. Lees daarom over onze 4 stappen om een succesvolle Facebook campagne op te zetten.

Stap 1. De persona

Om een effectieve advertentie te creëren kruipen we in de huid van onze klant. Het is waarschijnlijk niet de eerste keer dat je leest over een persona. Een persona is een fictief persoon, opgebouwd uit eigenschappen van jouw ideale klant. Wanneer je een persona maakt, probeer zo specifiek mogelijk te zijn en kijk niet alleen naar demografische eigenschappen. Naast een naam, leeftijd en beroep hebben personas ook interesses, likes en dislikes. En bedenk met welke frustraties jouw ideale klant opgescheept zit.

Tip: baseer je persona op je huidige waardevolste klanten om nog meer van deze klanten te vinden. Wees niet bang om hiervoor de data in te duiken.

Stap 2. De funnel

Top, je hebt een persona en weet nu precies wie je wilt gaan bereiken. Maar in welke fase zit deze potentiële klant? Je kunt een persona ook in verschillende fases binnen de ‘customer journey’ indelen. Gebruik voor deze fases andere boodschappen en doelen. Voor dit voorbeeld gebruik ik een simpele versie van de ‘pirate funnel’.

Stage
Purpose
Message
KPI
Awareness Introduceer jezelf Ik ben (..) Ik sta voor (..) Ik los dit (..) probleem op Website visits

Time on site

Bounce rate

Activation WOW moment van je product/dienst Showcase je product/dienst. Praat over benefits. Video hoe het eruit ziet/werkt % van video bekeken

% van product pagina

Time on product page

Revenue Aankoop/Lead Testimonials/Trials Sales/Sign ups

 

Stap 3. Creëer je campagne

Het is nu duidelijk wie jij zou willen bereiken, met welke boodschap en hoe je dit gaat meten. Hierdoor gaat het opzetten van een Facebookcampagne ook een stuk makkelijker, omdat jouw doelen overeenkomen met de opties van Facebook. Zet je doelen in en schrijf een aantrekkelijke advertentie met content op maat.

Stap 4. Optimaliseer

Het is belangrijk om de advertentie goed in de gaten te houden. Om het maximale uit jouw campagne te halen is het belangrijk om jouw advertenties continu te optimaliseren. Hiervoor hebben wij 7 optimalisatie tips opgesteld.

✓Altijd minimaal 2 creatives (Facebook advertenties)

✓Test verschillende ad formats

✓A/B test ook je audience

✓Maak gebruik van Look-A-Like audience

Retarget ook mensen die met je brand engagen binnen Facebook

✓Retarget bepaalde pixel events (bijv. Bekijkt contactpagina)

✓Gebruik verschillende creatives (carrousel/leadform)

 

Aan de slag met (onder andere) Facebook? Whello is jouw social mediabureau in Amsterdam. Ons team herbergt meerdere social geeks die inmiddels een rijke ervaring hebben opgebouwd met social campagnes. Door slim te adverteren op Facebook, Instagram, Linkedin en Youtube bereiken we jouw doelgroep en zetten we ze aan tot actie. Wij staan klaar om jouw product of dienst te promoten! Laten we aan het werk gaan.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    ROAS van +400% voor Humble Lights

    , ,

    Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven met een nieuwe marketingstrategie. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en een hogere ROAS gerealiseerd.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de Hogeschool van Amsterdam

    Ondernemers weer in de schoolbanken trekken was het doel. Het probleem is alleen: dat weten deze doelgroepen onvoldoende. Daar bracht Whello verandering in met een pakkende social campagne.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute