Veel adverteerders gebruiken Facebook als ‘modder kanon’. Gewoon wat advertenties de wereld in schieten en maar zien wat converteert. Voor een effectieve Facebook campagne wil je de precisie hebben van een sniper en alleen (de juiste) advertenties laten zien, aan mensen waarvan je weet dat ze gaan converteren. Nu is deze ideale situatie lang niet altijd haalbaar. Wel kunnen we ons best doen om er zo dichtbij mogelijk te komen. Lees daarom over onze 4 stappen om een succesvolle Facebook campagne op te zetten.

Stap 1. De persona

Om een effectieve advertentie te creëren kruipen we in de huid van onze klant. Het is waarschijnlijk niet de eerste keer dat je leest over een persona. Een persona is een fictief persoon, opgebouwd uit eigenschappen van jouw ideale klant. Wanneer je een persona maakt, probeer zo specifiek mogelijk te zijn en kijk niet alleen naar demografische eigenschappen. Naast een naam, leeftijd en beroep hebben personas ook interesses, likes en dislikes. En bedenk met welke frustraties jouw ideale klant opgescheept zit.

Tip: baseer je persona op je huidige waardevolste klanten om nog meer van deze klanten te vinden. Wees niet bang om hiervoor de data in te duiken.

Stap 2. De funnel

Top, je hebt een persona en weet nu precies wie je wilt gaan bereiken. Maar in welke fase zit deze potentiële klant? Je kunt een persona ook in verschillende fases binnen de ‘customer journey’ indelen. Gebruik voor deze fases andere boodschappen en doelen. Voor dit voorbeeld gebruik ik een simpele versie van de ‘pirate funnel’.

Stage
Purpose
Message
KPI
Awareness Introduceer jezelf Ik ben (..) Ik sta voor (..) Ik los dit (..) probleem op Website visits

Time on site

Bounce rate

Activation WOW moment van je product/dienst Showcase je product/dienst. Praat over benefits. Video hoe het eruit ziet/werkt % van video bekeken

% van product pagina

Time on product page

Revenue Aankoop/Lead Testimonials/Trials Sales/Sign ups

 

Stap 3. Creëer je campagne

Het is nu duidelijk wie jij zou willen bereiken, met welke boodschap en hoe je dit gaat meten. Hierdoor gaat het opzetten van een Facebookcampagne ook een stuk makkelijker, omdat jouw doelen overeenkomen met de opties van Facebook. Zet je doelen in en schrijf een aantrekkelijke advertentie met content op maat.

Stap 4. Optimaliseer

Het is belangrijk om de advertentie goed in de gaten te houden. Om het maximale uit jouw campagne te halen is het belangrijk om jouw advertenties continu te optimaliseren. Hiervoor hebben wij 7 optimalisatie tips opgesteld.

✓Altijd minimaal 2 creatives (Facebook advertenties)

✓Test verschillende ad formats

✓A/B test ook je audience

✓Maak gebruik van Look-A-Like audience

Retarget ook mensen die met je brand engagen binnen Facebook

✓Retarget bepaalde pixel events (bijv. Bekijkt contactpagina)

✓Gebruik verschillende creatives (carrousel/leadform)

 

Aan de slag met (onder andere) Facebook? Whello is jouw social mediabureau in Amsterdam. Ons team herbergt meerdere social geeks die inmiddels een rijke ervaring hebben opgebouwd met social campagnes. Door slim te adverteren op Facebook, Instagram, Linkedin en Youtube bereiken we jouw doelgroep en zetten we ze aan tot actie. Wij staan klaar om jouw product of dienst te promoten! Laten we aan het werk gaan.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Een zeer deskundig team die weet van doorpakken. Weet waar de juiste ingang is. Vaak ook meedenkend met de juiste Knowhow en weten doet goed toe te passen waar nodig is. Wij zijn erg blij met de samenwerking en bevelen Whello aan bij andere partijen. Een 5 sterren beoordeling is hierdoor zeker op zijn plaats.

Orange FinancialLease

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem