Open je Instagram-account en kijk naar je tijdlijn. Grote kans dat je op de automatische piloot de laatste stories checkt. Dat is niet zo gek: Instagram doet heel erg haar best om je naar deze korte video’s te lokken. Wat dat voor adverteerders betekent? Dat de nadruk steeds meer op de stories functie wordt gelegd. Dus, met andere woorden, nieuwe kansen om de aandacht van je doelgroep te trekken. Reden genoeg om jou een aantal tips te geven voor het adverteren op Instagram Stories.

1. Trek direct de aandacht

Stories duren vaak maar een paar seconden en dat betekent dat je razend snel de aandacht moet trekken. Als je meerdere afbeeldingen opneemt in de story dan is het cruciaal om meteen bij de eerste foto indruk te maken. Je moet dus met blikvangers komen vanaf de allereerste seconde. Alleen dan stimuleer je volgers om door te klikken.

2. Maak de merknaam zichtbaar

Kom meteen terzake. Om dat te doen, wil je als adverteerder dat jouw bedrijfsnaam blijft hangen. Deze moet dan ook meteen naar voren komen. Langdradige verhalen werken averechts en daarom moet je meteen laten zien wat je in huis hebt. Dat doe je door je logo te laten zien, je product of dienst duidelijk te presenteren, en de focus te leggen op een simpel lettertype en een minimale vormgeving.

3. Gebruik muziek

Een Instagram Story met muziek trekt natuurlijk veel meer de aandacht dan zonder, dat lijkt ons duidelijk. Ook al wordt er even niet opgelet door de gebruiker als de story start; met muziek trek je meteen de aandacht weer naar het beeldscherm. De muziek moet natuurlijk wel passen bij de boodschap die je wilt overbrengen.

4. Wees super relevant

Om te overtuigen in een story moet je te allen tijde relevant zijn. Waar je naar streeft, is dat de gebruiker aangezet wordt om door te klikken. Dat betekent dat je met informatie moet komen die aanspreekt of probleemoplossend werkt. Wat dacht je van een handleiding die een belangrijke vraag beantwoord? Of een blogpost over een bepaalde vakantiebestemming die de laatste dagen continu (positief uiteraard) in het nieuws is?

TIP: Zorg ervoor dat je boodschap relevant is voor de doelgroep. Werk dus met verschillende campagne targeting instellingen en bedenk voor elke doelgroep andere Instagram Story Advertenties.

5. Blijf in contact met huidige klanten

Natuurlijk wil je met jouw advertenties zoveel mogelijk nieuwe prospects aanspreken, maar vergeet ook je huidige klanten niet. Gebruik Instagram Stories daarom om in contact te blijven met je huidige klanten. Hoe? Door voor interactie te zorgen. Stel vragen en beloon trouwe klanten. Zet in op remarketing cookies: iedereen die je website heeft bezocht, retarget je dan via Instagram Stories. Door ook je huidige klantenkring aan te spreken, voelen ze zich gewaardeerd en blijven ze op de hoogte van jouw bedrijf.

6. Zet influencers in

Net als bij tv-reclames kun je bekende personen inzetten bij je Instagram Stories. Dit kan natuurlijk een bekende Nederlander zijn, óf een influencer. Influencers hebben online veel volgers en kunnen door jouw advertentie te delen (tegen betaling) voor een enorm bereik zorgen.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Right before I smashed into a glass door lol Coachella ur hella fun tho @levis_nl #coachella

Een bericht gedeeld door Anna Nooshin (@annanooshin) op

7. Voorkom clickbaits

Geef het publiek waar ze naar op zoek zijn door de inhoud rechtstreeks in de advertentie op te nemen. Oftewel: vragen om door te klikken naar de website mag natuurlijk, maar probeer wel om clickbaits te voorkomen. Noem bijvoorbeeld niet dat iets ‘gratis’ is in je ad, terwijl er bij een doorklik toch wel actievoorwaarden zijn. Wees duidelijk in je advertenties en zorg ervoor dat je daadwerkelijk wat te melden hebt. Zo houdt je het vertrouwen van (potentiële) klanten vast.

Zo, nu kun jij aan de slag om supertoffe advertenties te maken voor de Instagram Stories van jouw bedrijf. Veel succes en have fun! 🙂

Heb je nog vragen over instagram campagnes? Neem dan gerust contact op met ons!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    ROAS van +400% voor Humble Lights

    , ,

    Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven met een nieuwe marketingstrategie. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en een hogere ROAS gerealiseerd.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de Hogeschool van Amsterdam

    Ondernemers weer in de schoolbanken trekken was het doel. Het probleem is alleen: dat weten deze doelgroepen onvoldoende. Daar bracht Whello verandering in met een pakkende social campagne.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute