Open je Instagram-account en kijk naar je tijdlijn. Grote kans dat je op de automatische piloot de laatste stories checkt. Dat is niet zo gek: Instagram doet heel erg haar best om je naar deze korte video’s te lokken. Wat dat voor adverteerders betekent? Dat de nadruk steeds meer op de stories functie wordt gelegd. Dus, met andere woorden, nieuwe kansen om de aandacht van je doelgroep te trekken. Reden genoeg om jou een aantal tips te geven voor het adverteren op Instagram Stories.

1. Trek direct de aandacht

Stories duren vaak maar een paar seconden en dat betekent dat je razend snel de aandacht moet trekken. Als je meerdere afbeeldingen opneemt in de story dan is het cruciaal om meteen bij de eerste foto indruk te maken. Je moet dus met blikvangers komen vanaf de allereerste seconde. Alleen dan stimuleer je volgers om door te klikken.

2. Maak de merknaam zichtbaar

Kom meteen terzake. Om dat te doen, wil je als adverteerder dat jouw bedrijfsnaam blijft hangen. Deze moet dan ook meteen naar voren komen. Langdradige verhalen werken averechts en daarom moet je meteen laten zien wat je in huis hebt. Dat doe je door je logo te laten zien, je product of dienst duidelijk te presenteren, en de focus te leggen op een simpel lettertype en een minimale vormgeving.

3. Gebruik muziek

Een Instagram Story met muziek trekt natuurlijk veel meer de aandacht dan zonder, dat lijkt ons duidelijk. Ook al wordt er even niet opgelet door de gebruiker als de story start; met muziek trek je meteen de aandacht weer naar het beeldscherm. De muziek moet natuurlijk wel passen bij de boodschap die je wilt overbrengen.


4. Wees super relevant

Om te overtuigen in een story moet je te allen tijde relevant zijn. Waar je naar streeft, is dat de gebruiker aangezet wordt om door te klikken. Dat betekent dat je met informatie moet komen die aanspreekt of probleemoplossend werkt. Wat dacht je van een handleiding die een belangrijke vraag beantwoord? Of een blogpost over een bepaalde vakantiebestemming die de laatste dagen continu (positief uiteraard) in het nieuws is?

TIP: Zorg ervoor dat je boodschap relevant is voor de doelgroep. Werk dus met verschillende campagne targeting instellingen en bedenk voor elke doelgroep andere Instagram Story Advertenties.

5. Blijf in contact met huidige klanten

Natuurlijk wil je met jouw advertenties zoveel mogelijk nieuwe prospects aanspreken, maar vergeet ook je huidige klanten niet. Gebruik Instagram Stories daarom om in contact te blijven met je huidige klanten. Hoe? Door voor interactie te zorgen. Stel vragen en beloon trouwe klanten. Zet in op remarketing cookies: iedereen die je website heeft bezocht, retarget je dan via Instagram Stories. Door ook je huidige klantenkring aan te spreken, voelen ze zich gewaardeerd en blijven ze op de hoogte van jouw bedrijf.

6. Zet influencers in

Net als bij tv-reclames kun je bekende personen inzetten bij je Instagram Stories. Dit kan natuurlijk een bekende Nederlander zijn, óf een influencer. Influencers hebben online veel volgers en kunnen door jouw advertentie te delen (tegen betaling) voor een enorm bereik zorgen.

 

Dit bericht bekijken op Instagram

 

Right before I smashed into a glass door lol Coachella ur hella fun tho @levis_nl #coachella

Een bericht gedeeld door Anna Nooshin (@annanooshin) op

7. Voorkom clickbaits

Geef het publiek waar ze naar op zoek zijn door de inhoud rechtstreeks in de advertentie op te nemen. Oftewel: vragen om door te klikken naar de website mag natuurlijk, maar probeer wel om clickbaits te voorkomen. Noem bijvoorbeeld niet dat iets ‘gratis’ is in je ad, terwijl er bij een doorklik toch wel actievoorwaarden zijn. Wees duidelijk in je advertenties en zorg ervoor dat je daadwerkelijk wat te melden hebt. Zo houdt je het vertrouwen van (potentiële) klanten vast.

Zo, nu kun jij aan de slag om supertoffe advertenties te maken voor de Instagram Stories van jouw bedrijf. Veel succes en have fun! 🙂

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

Onze klanten beoordelen Whello met een:

4.9 / 5

Onze blije klanten aan het woord

The main quality of Whello is that they are able to provide high quality services on a personal, informal level that is close to the customer. Communication is quick and there’s a lot of knowledge in the team. To me Whello is a trustworthy company for online marketing services and web design that I would highly recommend.

Carlies Mol

Passionate people that are very involved and create great advertising campaigns.

TradeIt gg

Whello have a fantastic team and delivered great results for us. Highly recommended !

Doug Neuhofer

Having successfully completed the set up phase, we would like to thank you for your professional behavior and great communication. We look forward to the continuation of this promising partnership!

LEATHER HYPE

Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

Maaike - Tandarts Jordaan

Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

Top Employers Institute

A smart, talented and friendly company providing top quality, focused service.

Brenda de Jong - The English Center

It's a pleasure working with really professional and competent people. SEO results we have achieved thanks to Whello are amazing!

Luca Bagnaschino

Great Amsterdam based advertising agency with a lot of in-house experience and smart + friendly staff.

Leks Betlem