Het blijft een flinke uitdaging om regelmatig voor nieuwe content te zorgen. Vaak wordt er afgevraagd waarom er nu zo’n druk op verse content ligt. Trekt verse content daadwerkelijk meer bezoekers naar mijn website? Het antwoord is vrij simpel. Pagina’s die met regelmaat worden ververst, krijgen een betere ranking van Google. Websites die dat niet doen, dalen in de zoekresultaten en zijn moeilijker vindbaar.

Maar er is nog een belangrijke reden om met verse content te komen: jouw bezoekers. Frisse content geeft namelijk reden tot een nieuw bezoek en houdt de doelgroep geïnformeerd. Jij wilt actueel blijven en je bezoekers willen hetzelfde. Je schrijft tenslotte niet alleen voor Google, maar juist ook voor deze mensen.

Lange tijd was het echter taboe om goed scorende content zomaar aan te passen. Iedereen was bang om de welverdiende ranking in Google kwijt te raken. Tijden veranderen. Meer website bezoekers trek je met actuele content. Kijk daarom kritisch naar je blog en schroom niet om de content regelmatig aanpassen. Vandaag bespreken we graag een aantal belangrijke gerelateerde vraagstukken met je.

1. Moeten nieuwkomers achteraan sluiten?

In het begin niet, maar na verloop van tijd wel. De publicatiedatum van de pagina is met name in het begin een belangrijke graadmeter voor Google om de versheid te bepalen. Deze content krijgt een onmiddellijke boost en daarmee meer gewicht. Een goede positie in Google zorgt ervoor dat je meer bezoekers naar jouw website trekt. Na verloop van tijd verdwijnt de versheid uiteraard weer en komt er weer ruimte voor oude bronnen. Die hebben tenslotte hun krediet opgebouwd bij Google. De oude wijze heeft dan een streepje voor op de nieuwkomer.

2. Meer bezoekers website dankzij regelmatige updates

Een goede website wordt niet in één dag gebouwd; de inhoud is geschreven, aangepast, geactualiseerd en opnieuw aangepast. Steeds maar weer. Google houdt van frisse en complete content. Dat betekent content die ‘up-to-date’ wordt gehouden. Iedereen wil immers één goede bron met alle antwoorden, in plaats van vijftien verschillende bronnen met elk gedeeltelijke informatie. Werk daarom voortdurend de bestaande content bij met relevante aanvullingen.

3. Aanpassingen in belangrijke content wegen zwaarder

Wijzigingen in relevante onderdelen van een website zullen meer versheid uitstralen dan een kleine aanpassing in een nietszeggend onderdeel. In dit geval bestaat de minder belangrijke inhoud uit onder meer JavaScript, datum tags en reacties. Het bijwerken van de footer tekst zal geen signaal van versheid zijn, terwijl de toevoeging van een nieuwe alinea in een goed gelezen blogartikel dat wel is. Voeg daarom nieuwe kennis toe aan belangrijke content om te scoren en meer bezoekers naar jouw website te trekken.

4. De update frequentie als relevante indicator

Frequentie maakt verschil. Eens in de twee jaar een update doorvoeren getuigt uiteraard niet van versheid, terwijl een maandelijkse, wekelijkse of zelfs dagelijkse aanpassing dat wel doet. Denk bijvoorbeeld aan een belangrijke nieuwswebsite. Die komen vaak meerdere keren per dag met een aanpassing in het nieuwsbericht. Het getuigt van relevantie en autoriteit. Voor de lezers, maar ook voor Google.

5. Het regelmatig toevoegen van nieuwe pagina’s

Zie je zelf geen noodzaak tot het aanpassen van je huidige pagina’s? Dan kun je er altijd nog voor kiezen om nieuwe pagina’s toe te voegen. De toevoeging van nieuwe pagina’s laat zien dat de website regelmatig wordt onderhouden en daarmee met zinvolle informatie komt voor de lezer. Vooral in de blogsectie zou een nieuwe publicatie een vast ritueel moeten zijn. De regel voor meer bezoekers op jouw website? Boei en blijf boeien.

6. De invloed van nieuwe links

Een natuurlijk gevolg van nieuwe publicaties of updates zou moeten zijn dat de content wordt opgemerkt. Door nieuwe bezoekers, maar ook door een nieuwe stroom aan externe verwijzingen. Oftewel links. Jouw nieuwe pagina zou immers een nuttige nieuwe bron moeten zijn. Een stijging in het aantal links naar jouw website laat zien dat je nog altijd goed in de markt staat en er nog steeds behoefte is aan jouw informatie. Het moet uiteraard wel gezond blijven. Een onnatuurlijke stijging van het aantal links kan tegendraads werken en zelfs schadelijk zijn. Zorg er daarom voor dat je voortdurend bijhoudt wie er naar jouw content linkt.

7. Het belang van een link van een eveneens verse website

‘Met wie je omgaat, daar word je mee besmet’. Als jij zelf versheid uit wilt stralen, dan zou je hetzelfde moeten verwachten van jouw partners. Een linkverwijzing naar jouw verse content van een site die zelf al lang niet is onderhouden, is nou niet bepaald de meest ideale uitgangssituatie. Een link vanaf een website die zelf ook regelmatig nieuwe content plaatst uiteraard wel. Meer bezoekers op je website dankzij sterke verwijzingen. Het is een simpele optelsom.

8. Inkomend verkeer en de gemiddelde sessieduur

Google kijkt uiteraard niet alleen of de content nieuw is, maar ook of deze als zinvol wordt ervaren. Het gaat vanzelfsprekend ook om de waarde voor de bezoeker en niet alleen om de versheid. Door te volgen hoe bezoekers reageren op de content, kan Google precies zien hoe nuttig de informatie is. Dit wordt onder meer gevolgd door het klikgedrag en de gemiddelde sessieduur. Hoe langer de bezoeker op de pagina blijft, hoe nuttiger de content is. Als de gebruiker meteen weg klikt na het openen van de informatie, geldt het omgekeerde.

9. Linkteksten veranderen kan negatief uitpakken

Als een website na verloop van tijd steeds meer zijn identiteit verliest, dan kan dat een negatieve invloed hebben. Een website die eerst over auto’s gaat om daarna de inhoud aan te passen naar fietsen, getuigt niet van stabiliteit. Alle opgebouwde links die van gerelateerde autowebsites afkomen blijken ineens een stuk minder nuttig te zijn. Nieuwe links zullen weer een linktekst hebben die over fietsen gaat en de verwarring is daar. Wijk dus niet teveel af van de originele toon en wees standvastig.

10. De autoriteit van oude websites

Het nieuwste resultaat betekent niet per definitie dat dit ook het beste resultaat is. De ‘oude rot in het vak’ mag natuurlijk ook niet worden vergeten. Die heeft immers zijn sporen verdiend en krediet opgebouwd bij bezoekers, linkpartners en Google. Als je al lang meegaat in het vak dan heb je een bepaalde voorkeur opgebouwd en zal je in veel gevallen de langste adem hebben. Zolang je zo nu en dan maar een teken van leven laat zien.

 

» Wil jij meer weten over content marketing en hoe je daarmee meer bezoekers naar je website trekt? Neem dan contact met ons op voor gerichte informatie.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Employer branding strategie voor Visma | Youserve

    , ,

    Hoe kom je aan een constante stroom van nieuwe collega’s? Visma | YouServe schakelde ons in. Met een team van specialisten, creëerden we de fundering voor een volledig employer brand.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details
    Copernicos contentstrategie marketing whello amsterdam

    B2B contentstrategie voor Copernicos

    , ,

    Copernicos helpt organisaties de toekomst te verkennen, zodat ze betere besluiten kunnen nemen. Zo’n bedrijf met glazen bol wil natuurlijk ook goed voorspellen welke kan ze op willen met hun content.

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute