SEO optimalisatie wordt steeds complexer, maar daardoor juist ook steeds uitdagender. De tijd dat een simpele checklist kan worden afgevinkt is immers al lang voorbij. Vanwege de voortdurende ontwikkelingen blijft online marketing namelijk altijd een vergankelijk karakter houden. Het enige constante in SEO is dan ook dat het veranderlijk is. Inmiddels staat de bezoeker centraal en dat vergt een heel andere aanpak dan pakweg 5 jaar geleden. Hoe zorg je er in 2017 dan toch voor dat je de juiste aanpak volgt? We geven je de 6 principes voor een succesvolle SEO optimalisatie.

1. Vervul de verwachtingen

Als een bezoeker op jouw website terecht komt, dan gebeurt dit met een bepaald verwachtingspatroon. De gebruiker heeft doorgeklikt naar jouw website, omdat de verwachting is dat jouw website antwoord geeft op hun zoekopdracht. Oftewel, kwaliteit gaat boven kwantiteit. De tijd dat pagina’s moeten worden volgestopt met zoekwoorden ligt inmiddels ver achter ons. De informatie die jij biedt moet daarom zinnig zijn en uitnodigen tot een vervolgactie.

2. Snelheid, snelheid en nog eens snelheid

De eerste indruk telt en is van levensbelang voor de tevredenheid van de bezoeker. Onder de eerste indruk valt echter niet alleen het visuele plaatje, maar ook de laadtijd van de pagina. De eisen van de moderne bezoeker zijn glashelder: de website moet overal en altijd razendsnel laden. Hiernaast geeft ook Google de voorkeur aan snelle websites. Redenen genoeg om daarom de laadtijd van jouw eigen website te optimaliseren.

3. Zorg voor vertrouwen en betrokkenheid

Dat de bezoeker zonder vertrouwen geen actie onderneemt is op zich logisch. Als bedrijf dien je daarom vanaf het eerste moment voor vertrouwen te zorgen. Het bijhouden van een blog laat zien dat je jouw deskundigheid met jouw doelgroep deelt, en zorgt ervoor dat je actueel blijft. Door je te richten op online branding zorg je weer voor herkenning en met social media-activiteiten blijf je toegankelijk voor het publiek. Mensen zullen sneller een aankoop doen bij een bedrijf die ze van naam kennen.

4. Vermijd afleidende elementen

Als je doelgroep de weg heeft gevonden naar je website, dan wil je dat er zo snel mogelijk wordt overgegaan tot een bepaalde actie. Eenmaal op jouw landingspagina moet de bezoeker overtuigd worden om bijvoorbeeld contact op te nemen of een order te plaatsen. Geef de bezoeker een duw in de goede richting. Dit betekent dat er zo weinig mogelijk elementen moeten zijn die afleidend kunnen zijn. Met andere woorden; ga voor een duidelijke, no-nonsense aanpak.

5. Zoekwoordtargeting

Zoekwoordtargeting vormt ook anno 2017 nog altijd de basis voor SEO optimalisatie, zoals dit al die jaren al doet. Jouw pagina’s en content dienen daarom op slimme wijze in te spelen op gunstige zoekwoorden — zonder daarbij in te leveren op leesgemak. Doe daarom onderzoek naar de meest gunstige keywords en pas de webteksten, content marketing en websitestructuur daarop aan.

Let echter wel op dat het algoritme van Google inmiddels zover is ontwikkeld, dat gerelateerde onderwerpen en synoniemen eenvoudig worden herkend. Stijf vasthouden aan exacte zoekwoorden hoeft dus niet meer. Aparte landingspagina’s voor bijvoorbeeld meervoudsvormen van hetzelfde zoekwoord is eerder schadelijk dan voordelig.

6. Snippet optimalisatie

De bedoeling van het SEO optimalisatie proces is dat er relevante bezoekers worden aangetrokken. In een snippet, ook wel de meta description genoemd, geef je een korte samenvatting waar de pagina over gaat. De bezoeker weet dan precies of het antwoord op zijn vraag op jouw landingspagina gevonden kan worden.
Een snippet kun je zien als gratis marketing. Pas je de snippet niet aan, dan maakt Google hier zelf iets van en pakt Google altijd de eerste zin die op de pagina staat. Zorg er ook voor dat het zoekwoord in de snippet voorkomt, en voeg – waar mogelijk – een call-to-action toe.

Hulp nodig met het optimaliseren van jouw website op SEO? Whello helpt jou hier graag bij.
Neem vrijblijvend contact op, zodat wij samen de mogelijkheden kunnen doornemen.

 

Voor meer informatie over gerelateerde artikelen:

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute