Vijf jaar geleden was het heel normaal om bijvoorbeeld meerdere pagina’s op te zetten per bepaalde zoekterm of massaal te linken naar interne pagina’s om beter te scoren in Google. Tegenwoordig probeert Google zoveel mogelijk websites te ‘straffen’ die bepaalde tactieken overmatig inzetten. Dit artikel bespreekt vijf SEO technieken die hedendaags in 2016 niet meer werken.Business man drop a useless paper in to the trash

1. Overmatig gebruik van keywords in meta titels en beschrijvingen

In verschillende Google resultaten valt het op dat sommige websites nog steeds gebruik maken van een opsomming van keywords in titels en meta beschrijvingen. Een voorbeeld is: ‘schoenen kopen| dames schoenen kopen |heren schoenen kopen’.  Dit is tegenwoordig niet meer wenselijk. Deze titels komen vaag over, waardoor consumenten minder snel op je website klikken. In plaats hiervan gaan kijken zij verder naar concurrenten. Probeer zoveel mogelijk beschrijvende titels en beschrijvingen aan te houden die je core business verduidelijken.

2. Overmatig gebruik van interne links

Linken naar andere interne pagina’s is geen probleem wanneer dit gebruikersvriendelijk is en ter verduidelijking werkt. Toch komt in de praktijk voor dat websites linkjes ‘verstoppen’ door het verkleinen van fonts en het plaatsen van de links op onopvallende plekken. Dit komt schimmig over. Google meet in principe alle links die op een pagina vertoond zijn. Toch markeert Google dit soort links als spam en kan Google een website hier zelfs op straffen.

3. Pagina’s voor elke zoekwoord variant

Tot de dag van vandaag maken websites pagina’s voor zoekwoorden die hetzelfde betekenen, maar op een andere manier geformuleerd worden. Dit heeft voor een lange tijd gewerkt en sommige bedrijven zagen dat, ondanks verlaging van gebruikersvriendelijkheid, deze tactiek een positief resultaat had op de vindbaarheid in Google. Nu de populairste zoekmachine vorig jaar de updates Hummingbird en RankBrain introduceerde, kijkt het veel meer naar aansluiting van de inhoud op de zoekopdrachten. Het is handig om één pagina aan te houden die informatie biedt aan de bezoekers met hetzelfde doel tijdens een zoekopdracht. Binnen deze pagina is het mogelijk om de verschillende zoektermen te noemen. Dit kan bijvoorbeeld in titels, (sub) koppen en afbeelding beschrijvingen.

4. Betaalde of ‘spam’ linkbuilding

Linkbuilding kan een goede optie zijn om de autoriteit van je website te verhogen. Echter, dienen de links van de juiste kwaliteit te zijn. Websites die massaal links proberen te plaatsen op pagina’s van lage kwaliteit, straft Google af. Maar wat houdt linkbuilding van lage kwaliteit in? Dit zijn vooral links die als spam over komen. Denk aan een link in de opmerkingen van een artikel, gastartikelen die vol zitten met links en niet door een redactie beoordeeld zijn of het plaatsen van links op (SEO) startpagina’s. Daarnaast is het niet slim om in te gaan op (betaalde) linkbuilding netwerken. Wanneer Google doorheeft dat jouw website linkbuilding op deze manier inzet, volgen maatregelen.

5. Domeinnaam met (een deel van) een gericht zoekwoord

Om SEO redenen zetten bedrijven (delen van) een zoekwoord in hun bedrijfsnaam, en dus ook in hun domeinnaam. In plaats van bijvoorbeeld ‘voetbalclubdevlieger.nl’ kiest men in sommige gevallen toch voor ‘voetbal-leren-amsterdam.nl’, omdat men denkt dat dit goed is voor SEO. Andere voorbeelden hiervan zijn: ‘autohuren.nl’ of ‘schoenenkopen.nl’.

Dit lijkt een goed idee, maar dat is het in werkelijkheid niet. Dit kan namelijk bezoekers wegjagen naar een concurrent met een professionele bedrijfsnaam. Websites met een werkelijke bedrijfsnaam stralen meer geloofwaardigheid en vertrouwen uit. Daarnaast heeft dit ook invloed op persberichten en andere links. De pers zal niet snel iets schrijven over dit soort websites door gebrek aan vertrouwen van het domein.

Echter, mocht deze voetbal club de Vlieger op een ander domein informatie willen delen over het spelen op kunstgras en de voordelen hiervan etc., kunnen zij hiervoor wel een domeinnaam zoals ‘spelen-op-kunstgras.nl’ claimen. Er zit dus een verschil in bedrijfsnaam of onafhankelijk informatie delen op het internet.

 

Bekijk of jij ‘oude’ SEO manieren toepast en of je hier anno 2016 verandering in kan brengen. Heb je hier vragen over? Laat het ons gerust weten! Of bekijk onze SEO diensten!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    31% meer conversie voor Goudzaken

    , , , ,

    Goudzaken maakt het kopen en beleggen van goud en zilver eenvoudig. Samen met Whello ontwikkelde ze een webshop die conversies verhoogt en beter gevonden wordt.

    Meer details

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    +50% organic traffic voor Arslan & Ersoy

    , ,

    Bij Arslan & Ersoy staat de klant centraal en is de dienstverlening is duidelijk en eerlijk. Deze kernwaarden zijn de basis geworden van de nieuwe website die we hebben mogen ontwikkelen.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute