Op 4 oktober was het zover: het SEO-team van Whello ruilde voor één dag het kantoor in de Houthavens in voor het TQ-gebouw op de Singel in hartje Amsterdam. Hier vond het jaarlijks terugkerende Take it Offline evenement plaats.

Tijdens dit evenement kwamen veel facetten van het online marketing vakgebied aan bod: growth hacking, data, SEO, linkbuilding en ga zo maar door. Een aantal inspirerende specialisten discussieerden in panel-vorm over allerlei onderwerpen, waarbij de interactie met de zaal van groot belang was. ‘Leren door delen’ stond bij dit evenement centraal.

De vele voordelen van structured data

Voordat het eerste panel van start ging gaf Jarno van Driel, semantisch en technisch SEO-specialist, een korte presentatie over het belang van structured data. Structured data, het stukje data dat met Google wordt gedeeld over wat een bepaald stukje informatie betekend, kan als rich snippet bij het zoekresultaat van jouw website verschijnen.

Van Driel vertelde dat het gebruik van structured data niet alleen van belang is voor het zoeken binnen Google, maar dat er ook andere voordelen aan verbonden zitten. Het gebruik van structured data zorgt ervoor dat je als webshop bijvoorbeeld up to date product informatie kan geven. 

seo-team-take-it-offline5

Het grote belang van rich snippets

Na de korte, maar interessante presentatie van Van Driel, startte het eerste panel waarin Van Driel, Arnoud Hellemans en Ric Rodrigues onder leiding van Steven van Vessum praatten over onder andere Google Ranking Stars.

Tijdens dit panel kwam wederom het belang van de Google rich snippets aan bod. Er zijn veel verschillende soorten rich snippets, variërend van de score van een voetbalwedstrijd tot de afleveringenlijst van Game of Thrones. Het is van belang dat deze rich snippets op de juiste manier zijn geïmplementeerd in Google, om de gebruikerservaring zo optimaal mogelijk te laten verlopen.

Aan het einde van dit panel gingen de heren nog even kort in op hoe de FAQ (frequently asked questions) eruit moet zien voor een website; wat is essentiële informatie die erin moet staan, welke vragen zijn overbodig en per wanneer staan de FAQ’s ook in de zoekresultaten op Google?

Pagespeed optimaliseren voor elk device

Tijdens het tweede panel gingen Barry Adams, Julliete van Rooyen, Matt Whelan en Tim Steward in op het belang van pagespeed. Pagespeed is een tool binnen Google Analytics waarmee de snelheid van je website gemeten kan worden. Dit is een belangrijke ranking factor voor je website in Google en heeft grote invloed op de gebruikerservaring. Een langere laadtijd heeft ook invloed op de conversies.

Eén van de sprekers benoemde dat de gemiddelde laadtijd van een website maar liefst 9 seconden is. Dit komt door websites die op slecht functionerende apparaten extreem lang moeten laden. Het zou zo kunnen zijn dat dezelfde website op een goed functionerende computer in een korte tijd volledig geladen is. De les die developers hieruit moeten trekken, is dat de website op elk device zo geoptimaliseerd mogelijk moet werken. Dit moet ook vaak getest worden, om zo de gebruikerservaring te optimaliseren.

Whello’er Pauline won tussendoor ook nog eens een leuke prijs.

Discussie over AMP’s

Toen het onderwerp ‘Accelerated Mobile Pages’ (AMP) werd aangesneden, waren alle SEO’ers en overige marketeers in de zaal het er roerend over eens: AMP is nogal nutteloos. AMP’s zijn gewone HTML-pagina’s waarbij er een beperkte hoeveelheid content wordt weergegeven. Het wordt voornamelijk bij nieuwswebsites gebruikt, omdat dit doorgaans alleen bestaat uit tekst en beeld.

Google vindt AMP nodig, terwijl iedereen het erover eens was dat AMP niet nuttig is als je al een goedwerkende en snelle mobiele versie hebt van je website. Het maken van AMP’s is voor ontwikkelaars een relatief lastige taak, terwijl je er nauwelijks tot geen voordeel kan behalen. Ondanks dat iedereen wil dat AMP’s worden afgeschaft, zullen ze helaas nog lang blijven bestaan aangezien het een project is van Google zelf.

Linkbuilding: een ondergeschoven kindje?

Het derde en laatste panel werd ingevuld door Ross Tavendale, Judith Lewis, Bibi Raven en Gareth Hoyle. Allemaal specialisten op het gebied van linkbuilding. Linkbuilding is en blijft een van de belangrijkste ranking factoren van Google. Bij linkbuilding worden er actief links vergaard van andere websites naar de jouwe. De panelleden waren het erover eens dat linkbuilding nog steeds een beetje het ondergeschoven kindje is. De waarde van links wordt onderschat en hier zal in de toekomst verandering in moeten komen.

Tijdens dit panel ontstond er denkbeeldige en komische strijd tussen Barry Adams en het linkbuilding-panel. Barry Adams is als technisch SEO-specialist geen groot fan van linkbuilding. En uiteraard is het linkbuilding-panel niet enorm te spreken over SEO. Dit resulteerde in een pittige discussie in de zaal.

De interactie die het panel tijdens deze discussie had met het publiek is iets wat mij positief opviel tijdens dit event. Hierdoor ben je als bezoeker toch een stuk meer verbonden met de discussie die gaande is. Het is niet sprekers versus het publiek; het publiek kreeg ook de ruimte om het gesprek te leiden.

Hierdoor ontstond er een prettige, informele sfeer waarbij er zowel tijdens de panels als tussendoor werd genetwerkt met gelijkgestemde online marketeers. Onder het genot van een drankje natuurlijk. Al met al was het een geslaagd evenement waar Whello volgend jaar zeker zal terugkeren. Wij hopen dat jij er dan ook bij bent!

Ben je op zoek naar een SEO-bureau? Neem direct contact op, onze specialisten helpen je graag verder.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute