Een veelgestelde vraag is; hoe je een nummer 1 toppositie in de organische zoekresultaten van Google bereikt. Wie droomt er niet van die eerste plek in Google? Als je seo bureau amsterdam in Google typt, zul je Whello bovenaan zien staan. Dit is geen toeval, er zit een hele strategie achter. Wij geven jou een uniek ‘kijkje in onze keuken’. Zet je schrap voor de 5 redenen waarom wij bovenaan staan in Google.

1. Gebruik de juiste zoekwoorden in je titels

Google crawlt duizenden websites en wilt graag snel weten waar jouw pagina over gaat. Ook bezoekers bekijken veel pagina’s alvorens ze de juiste informatie hebben gevonden.

Met behulp van Google Keyword Planner kun je onderzoeken welke woorden je doelgroep gebruikt om jouw aangeboden product of dienst te vinden. Je voert een aantal mogelijke zoekwoorden in en de Keyword planner zal je ook suggesties geven. Let wel op dat de Google Keyword Planner deze waardevolle informatie niet zomaar aan iedereen geeft. Alleen gebruikers met een actieve Adwords account hebben toegang tot de exacte waardes.

Tegenwoordig is Google slim genoeg om de volgorde van je zoekwoorden niet meer bepalend te laten zijn. Varieer dus vooral met je zoekwoorden.

Zoekwoord vakantiehuis Frankrijk mag ook zijn kindvriendelijke vakantiehuis in Frankrijk.

Let wel op meervoud/enkelvoud en eventuele tekens als streepjes en apostrof. Vaak ziet Google meervoud of enkelvoud als een unieke zoekopdracht. Voor Google is het verschil tussen vakantiehuis of vakantiehuizen groot genoeg.

Wees bij het selecteren wel slim. Uiteraard gaan al je concurrenten voor het zoekwoord met het meeste volume, maar waarschijnlijk is het lastiger om hier een nummer 1 positie mee te bereiken. Neem dus ook het concurrentieniveau in overweging. Verwerk vervolgens je zoekwoord in een pakkende titel en in de overige content op de pagina.

Daarnaast is het belangrijk om je website leesbaar te maken voor Google. Zorg ook voor een goede heading opmaak. Met ‘normale’ tussenkopjes ziet je website er wellicht voor de bezoeker prima uit, maar ziet Google je webpagina als een grote lap tekst. Als je wel H1 en H2 headers toepast, geef je duidelijk aan wat de belangrijkste content is voor Google.

2. Toppositie bereiken door linkbuilding

Een toppositie in Google behalen en goede linkbuilding gaan samen hand in hand. Je kunt namelijk een pagina op je website meer waarde geven door linkjes naar deze pagina te plaatsen op je eigen website. Dit noemt men interne linkbuilding. Houdt hierbij wel rekening dat je website geen overload van linkjes moet bevatten, want dit gaat ten kosten van de leesbaarheid voor je bezoeker. Zorg er altijd voor dat je linkt naar een andere relevante pagina. Net zoals er in dit artikel verschillende relevante linkjes staan.

Een tip is om je website te voorzien van breadcrumbs. Naast dat dit erg overzichtelijk werkt voor je bezoeker, geef je hiermee de homepage en onderliggende categoriepagina’s ook meer SEO waarde. Middels een breadcrumb voorzie je namelijk elke pagina automatisch met de nodige interne linkjes. Zie hieronder.

Een andere manier is extern linkbuilden. Hierbij is het doel om linkjes naar jouw website te plaatsen op andere websites. Google geeft pagina’s met veel relevante inkomende linkjes namelijk een hogere ranking (ook wel page rank genoemd) in de organische zoekresultaten. Uiteraard kijkt Google wel of de ‘backlink’ in de juiste context is geplaatst, dus het heeft geen zin om als een dolle overal links te laten plaatsen. Daarnaast keurt Google betaalde links streng af en zak je hiermee in posities. Zorg er dus voor dat je linkjes krijgt op bijvoorbeeld relevante bedrijvenpagina’s, branche websites en blogwebsites.

3. Blog artikelen schrijven

Het is onmogelijk om voor elk belangrijk zoekwoord een passende webpagina te creëren. Niet altijd past een zoekwoord bij een bepaalde dienst, product of thema. Het is echter zonde om niets te doen met een zoekwoord met een hoog zoekvolume en deze links te laten liggen. Een blog is daarom de uitgelezen kans om het zoekwoord uit te lichten, zonder een aparte pagina met producten of diensten te moeten aanmaken. Zorg er uiteraard wel voor dat ook je blogartikelen naar SEO geoptimaliseerd zijn.

4. Zorg voor een goede websitestructuur

Een goede website structuur maakt het niet alleen voor je bezoeker gemakkelijk om te lezen, maar ook Google weet dit te waarderen. Google houdt niet van ‘losstaande’ pagina’s, maar ziet graag een groot deel van de pagina’s binnen een logische structuur vallen.

Een goede websitestructuur houdt in dat je begint met meer generieke onderwerpen als ‘producten’ of ‘diensten’, maar vervolgens steeds specifieker wordt met het verstrekken van informatie.
Uiteraard staat de homepage bovenaan. Vervolgens vallen daar een aantal pagina’s onder die ook weer eigen pagina’s bevatten. Dit is een hele handige structuur, waarbij je in een paar klikken specifieke pagina’s kunt bereiken. Uiteindelijk creëer je hiermee verschillende silo’s of trechters.

5. Mobielvriendelijke website

Het is bijna ondenkbaar dat iemand nog geen mobile device (denk mobiele telefoon, tablet etc.) heeft. Een groot percentage van de zoekopdrachten gebeurt tegenwoordig mobile.
Snelheid is hierbij voor jouw website belangrijk; je website moet binnen 2,5 seconden geladen zijn. Dat is natuurlijk super snel. Google zal je niet volledig afstraffen als je website niet 100% mobielvriendelijk is, echter krijgen mobielvriendelijke websites wel voorrang.

Zorg ervoor dat je website niet alleen goed leesbaar is op mobiele formaten, maar vermijd ook grote lappen tekst op bijvoorbeeld productpagina’s. Op een mobiel wil je snel ter zake komen. Zorg er ook voor dat afbeeldingen mee inkrimpen naar de kleinere formaten.

Wil je ook een toppositie in Google?

Wie droomt er niet van die eerste plek op Google. Benieuwd naar jouw kansen? Neem snel contact op met Whello en wij bekijken graag samen met jou de SEO optimalisatie mogelijkheden!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute