Google’s algoritme is een mysterie. Linkbuilding bureau’s doen er alles aan om dit algoritme te ontcijferen. Zo weten zij dat backlinks al sinds 1997 één van de belangrijkste factoren zijn. Maar hoe ziet de toekomst eruit? De zoekmachine resultatenpagina ziet er inmiddels al weer heel anders uit dan in 1997.

Iedereen weet dat linkbuilding werkt en dat ‘backlinks’ de belangrijkste graadmeter zijn voor de organische posities. Alleen is een grote hoeveelheid links niet langer genoeg. Het Google algoritme verandert voortdurend en dat geldt ook voor de zoekresultaten. Hierdoor komt SEO onder druk te staan en wordt het linkbuilding bureau’s voortdurend uitgedaagd.

Linkbuilding is leuk!

Geen linkbuilding bureau kan ontkennen dat linkbuilding tijdrovend is en soms zelfs vermoeid kan zijn. Alsmaar relevante websites ontdekken en vervolgens om een link vragen. Het is niet de leukste bezigheid. Maar het is wel nodig!

Omdat Google het algoritme voortdurend aanpast, word je steeds voor nieuwe uitdagingen gesteld. Kwaliteit staat voorop, het moet vooral creatiever. Maar hoe doe je dat?

Start met het aantrekken van backlinks en jezelf als autoriteit op te stellen. Dit doe je door met nuttige informatie te komen die door anderen gebruikt en gedeeld wordt. Met vervolgens een verwijzing naar jou natuurlijk. Dat is ook linkbuilding. Én bovendien een stuk leuker.

‘Authoriteit’ building

Door jezelf als autoriteit op te stellen waardeert ook Google jou steeds meer. Dat betekent nuttig zijn voor Google én de lezer. Uiteindelijk gaat het erom dat jouw content van nut kan zijn voor de internetgebruiker. Dat betekent relevant, deskundig en actueel.

Meer autoriteit krijg je immers niet meer door alleen het aantal inkomende links. Citaties, ‘likes’ en andere sociale criteria dragen hier ook aan bij. Zorg er dus voor dat jouw content gedeeld wordt op sociale media.

Je wilt als naast het opbouwen van backlinks ook sterke campagnes bedenken. Want sterke campagnes resulteren in een versterking van jouw online identiteit.

Groeien dankzij kwalitatieve content

Google hecht steeds meer waarde aan kwaliteit. Of jouw content daadwerkelijk als kwalitatief hoogwaardig wordt gezien, hangt tegenwoordig niet meer af van het aantal links. Daar prikken zowel online gebruikers als Google inmiddels wel doorheen. Wat uiteindelijk telt is de content zelf. Relevante en waardevolle content wordt zo hoog mogelijk geplaatst. Google werkt vooral aan on-pagina kwaliteitscriteria. Je moet op een ‘natuurlijke’ manier links binnen hengelen.

Goede content maakt linkbuilding een stuk makkelijker

Ok, maar wat werkt dan wel?

Een simpele (startpagina) linkverwijzing werkt nauwelijks meer. Je hebt pas baat bij een backlink van een website of forum met autoriteit. Eén van de manieren om te worden opgemerkt door andere autoriteiten is door sociaal aanwezig te zijn. Zorg voor kneitersterke content en verspreid dit via sociale media; met als resultaat dat jouw volgers voor een sneeuwbaleffect zorgen.

 

Wil jij meer advies over het moderne linkbuilding? En benieuwd naar wat Whello kan op het gebied van linkbuilding? Neem dan contact op met ons linkbuilding bureau en laat je adviseren door één van onze specialisten.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Bekijk onze laatste case

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , ,

    Een nieuw jasje voor een 110+ jaar oud bedrijf Het verhaal van Keesing Technologies, ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen, begint meer dan een eeuw geleden in 1911, toen Isaäc Keesing een uitgeverij oprichtte in Amsterdam. Al…

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Branding en positionering van Cateraar naar borrelpakketten Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke passie tussen Whello en NaVijfen: een passie voor borrelen. Helaas kwam daar de pandemie om de hoek…

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    Shinen in de zoekmachines Maandag detacheert professionals in de publieke sector: het onderwijs, de zorg, de overheid en in bedrijfsvoering. Op de website kwamen veel bezoekers binnen via branded verkeer. Dit zijn bezoekers die via Google gericht…

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute