Google’s algoritme is een mysterie. Linkbuilding bureau’s doen er alles aan om dit algoritme te ontcijferen. Zo weten zij dat backlinks al sinds 1997 één van de belangrijkste factoren zijn. Maar hoe ziet de toekomst eruit? De zoekmachine resultatenpagina ziet er inmiddels al weer heel anders uit dan in 1997.

Iedereen weet dat linkbuilding werkt en dat ‘backlinks’ de belangrijkste graadmeter zijn voor de organische posities. Alleen is een grote hoeveelheid links niet langer genoeg. Het Google algoritme verandert voortdurend en dat geldt ook voor de zoekresultaten. Hierdoor komt SEO onder druk te staan en wordt het linkbuilding bureau’s voortdurend uitgedaagd.

Linkbuilding is leuk!

Geen linkbuilding bureau kan ontkennen dat linkbuilding tijdrovend is en soms zelfs vermoeid kan zijn. Alsmaar relevante websites ontdekken en vervolgens om een link vragen. Het is meestal niet de leukste bezigheid. Maar het is wel nodig!

Omdat Google het algoritme voortdurend aanpast, word je steeds voor nieuwe uitdagingen gesteld. Kwaliteit staat voorop, het moet vooral creatiever. Maar hoe doe je dat?

Start met het aantrekken van backlinks en jezelf als autoriteit op te stellen. Dit doe je door met nuttige informatie te komen die door anderen gebruikt en gedeeld wordt. Met vervolgens een verwijzing naar jou natuurlijk. Dat is ook linkbuilding. Én bovendien een stuk leuker.

Ook bij Whello zetten wij in op kwalitatieve content. Zo voeren wij regelmatig onderzoeken uit, welke gretig worden overgenomen door verschillende media.

linkbuilding bureau voorbeeld

Whello publicatie in de Ondernemer.nl

‘Authoriteit’ building

Door jezelf als autoriteit op te stellen waardeert ook Google jou steeds meer. Dat betekent nuttig zijn voor Google én de lezer. Uiteindelijk gaat het erom dat jouw content van nut kan zijn voor de internetgebruiker. Dat betekent relevant, deskundig en actueel.

Meer autoriteit krijg je immers niet meer door alleen het aantal inkomende links. Citaties, ‘likes’ en andere sociale criteria dragen hier ook aan bij. Zorg er dus voor dat jouw content gedeeld wordt op sociale media.

Je wilt als naast het opbouwen van backlinks ook sterke campagnes bedenken. Want sterke campagnes resulteren in een versterking van jouw online identiteit.

Groeien dankzij kwalitatieve content

Google hecht steeds meer waarde aan kwaliteit. Of jouw content daadwerkelijk als kwalitatief hoogwaardig wordt gezien, hangt tegenwoordig niet meer af van het aantal links. Daar prikken zowel online gebruikers als Google inmiddels wel doorheen. Wat uiteindelijk telt is kwaliteit van de content zelf. Relevante en waardevolle content wordt zo hoog mogelijk geplaatst. Google werkt vooral aan on-pagina kwaliteitscriteria. Je moet op een ‘natuurlijke’ manier links binnen hengelen.

Goede content maakt linkbuilding een stuk makkelijker

Ok, maar wat werkt dan wel?

Een simpele (startpagina) linkverwijzing werkt nauwelijks meer. Je hebt pas baat bij een backlink van een website of forum met autoriteit. Eén van de manieren om te worden opgemerkt door andere autoriteiten is door sociaal aanwezig te zijn. Zorg voor kneitersterke content en verspreid dit via sociale media; met als resultaat dat jouw volgers voor een sneeuwbaleffect zorgen.

Wil jij inzetten op linkbuilding die wel werkt? Linkbuilding uitbesteden aan Whello begint bij het maken van een afspraak.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    31% meer conversie voor Goudzaken

    , , , ,

    Goudzaken maakt het kopen en beleggen van goud en zilver eenvoudig. Samen met Whello ontwikkelde ze een webshop die conversies verhoogt en beter gevonden wordt.

    Meer details

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute