Gevonden worden via zoekmachines is hét succeskanaal voor vele bedrijven. Met name gevonden worden in de natuurlijke zoekresultaten is interessant, aangezien de bezoekers die hieruit voortvloeien kosteloos binnenkomen. Gevonden worden op de juiste termen vergt een doordachte plan van aanpak. Hieronder een algemene werkwijze die je van een degelijk SEO bureau mag verwachten.
Stap 1: (Technisch) SEO Advies
Wordt je website wel goed gelezen door de spider van Google? Welke pagina’s moeten wel gevonden en welke liever niet? Indien het technische aspect van SEO niet juist georganiseerd is, missen alle overige werkzaamheden hun effect. Een goed SEO bureau zorgt dus voor de juiste fundering.
Dit advies mag je verwachten van je SEO bureau;
1. Zoekwoorden analyse: een zoektocht naar de juiste relevante zoekwoorden.
2. Concurrentie analyse: hoe scoren de beste concurrenten?
3. SEO optimalisatie advies: technische en sitestructuur verbeteringen.
Stap 2 Content Strategie
SEO begint bij de content van je website. Het moet voor zoekmachines duidelijk worden wat de onderwerpen zijn van de website. Google probeert je pagina’s namelijk continu te definiëren. Waar wilt je dus op gevonden worden, is dit haalbaar en wat moet er daarvoor gebeuren?
Wat mag je verwachten:
1. Contentbriefing: een briefing voor de te schrijven teksten op basis van de geselecteerde zoekwoorden.
2. On page optimalisatie: de huidige pagina’s worden geoptimaliseerd voor Google.
3. Copy writing: een goed SEO bureau kan aantrekkelijk geschreven SEO teksten leveren.
Stap 3 Linkbuilding Strategie
Zoekmachines gebruiken externe links naar je website als graadmeter voor de populariteit van je website. Het aantal en kwaliteit van je externe links bepalen hierdoor mede je positie in de zoekresultaten. Relevante links van gerenommeerde websites kunnen je posities omhoog stuwen alsmede je bezoekersaantallen.
Wat mag je verwachten;
1. Concurrentie Analyse: welke links hebben je best presterende concurrenten?
2. Link Advies: hoe kan je zelf in je eigen netwerk zorgen voor links naar je website.
3. Linkbuilding: nieuwe kwalitatieve en relevante linkjes door je SEO bureau
Zo, nu weet je wat je mag verwachten van een SEO traject. Neem niet met minder genoegen, zorg dat je de beste dienstverlening krijgt. Je betaalt er immers voor, dus aan het eind wil je ook jezelf terugzien in de Google resultaten!