Update 20-01-2022

Je weet dat een investering in goede SEO je helpt bij het aantrekken van nieuwe klanten, maar wat is goede SEO? En wat kost SEO eigenlijk? Met SEO zorg je ervoor dat je online gevonden wordt. Het is dé manier om de onbegrensde mogelijkheden van het wereldwijde web te benutten.

Voor vrijwel elke internet gebruiker is Google de allereerste stap tijdens het zoeken van nuttige informatie. Om gevonden te worden in Google moet je bij de eerste zoekresultaten horen. Hoe hoger jij verschijnt op de zoekresultatenpagina, hoe meer verkeer je trekt. Weet je niet waar je moet beginnen? Lees je tegenstrijdige verhalen over wat de kosten van SEO zijn? Wij zetten de mogelijkheden voor ieder budget op een rijtje. Een goed online marketing plan moet zichzelf natuurlijk wel terugbetalen. Het liefst zo snel mogelijk.

Wat kost goede SEO?

Hoewel de vele voordelen van goede SEO vaak wel duidelijk zijn, kunnen de kosten van een effectieve SEO-strategie sterk variëren. Hoe dan ook, zoekmachine optimalisatie moet als een investering worden gezien waarbij continuïteit van cruciaal belang is. Juist omdat SEO als een investering moet worden gezien is een adequate voorbereiding onontbeerlijk. Elke euro moet zich terugbetalen.

Tegelijkertijd moeten de vooropgestelde doelen realistisch en haalbaar zijn. SEO betaalt zich namelijk minder snel uit dan Adwords (Google advertentie’s ook wel ‘PPC’ genoemd). Maar mits goed uitgevoerd, is het rendement op SEO op lange termijn veel hoger.

Aan welk budget moet worden gedacht?

Wat SEO precies kost, hangt af van meerdere criteria zoals de niche, concurrentie, het aangeboden product en de doelen. Globaal gezien kan de volgende verdeling worden gemaakt:

Lokaal bedrijf

Als je te maken hebt met weinig concurrentie en beschikt over een website met weinig pagina’s, dan kom je al een eind met enkele uren per maand. Een dergelijk traject is geschikt voor lokale bedrijven en organisaties. Het aantal aanpassingen aan de website zal laag liggen, terwijl de focus meer ligt op een geoptimaliseerde local SEO aanpak.

Geschatte kosten per maand: €350 – €750 per maand

Middelgrote bedrijven

MKB Bedrijven met beperkte SEO eisen, of zoekwoorden met een gemiddeld concurrentieniveau, komen terecht in deze categorie. De SEO activiteiten richten zich op het continu creëren van content, verzorgen van hoge kwaliteit linkbuilding en het optimaliseren van conversies. Daarnaast richt een SEO specialist zich hier ook op een gebruiksvriendelijke en functionele website en gaat hij aan slag met jouw webbouwer. Valt jouw bedrijf binnen deze categorie? Verwacht dan de volgende SEO kosten.

Geschatte kosten per maand: €750 – €1250 per maand

Concurrerende markt

Hieronder vallen bedrijven die te maken hebben met hevige concurrentie, en een groot portfolio met een uitgebreide website hebben. Denk aan concurrerende webshops, of landelijke/internationale dienstverleners. Bedrijven uit deze categorie maken altijd gebruik van gevestigde SEO bureaus met bewezen resultaten. Dat betekent een compleet team dat bestaat uit professionele SEO specialisten, copywriters, designers, conversie specialisten, webdevelopers en data analisten. Het is bijna alsof je een afwisselende fulltime online marketeer in dienst hebt van jouw organisatie.

Geschatte kosten per maand: €1250 – €3500 per maand

Geduld is een schone zaak

Hoe hoog het budget ook ligt; wees realistisch en houd er rekening mee dat online marketing een doorlopend proces is. Daadwerkelijke resultaten betalen zich pas na verloop van tijd uit. Want SEO richt zich op de ‘natuurlijke’ kant van online marketing met sterke content dat inspeelt op de behoefte van jouw doelgroep.

Snelle SEO trucjes bestaan niet meer. De Google algoritme is verder ontwikkeld en bestraft dergelijke praktijken. Dus alle alarmbellen zouden moeten afgaan als een bureau jou snelle resultaten garandeert.

Wat wil jij bereiken met SEO? Neem vrijblijvend contact op met onze SEO-experts. Voor elk SEO-vraagstuk hebben wij het antwoord.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Ecommerce_automation_b2cmarketing_Whello

    600%+ ROAS voor webshop Daily Style

    , , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie & de afschaffing van first party cookies leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons team kwam in actie en verbrak records.

    Meer details
    Tupak_whello_ecommerce_SEO_SEA

    +96% extra sales voor verpakkingsgroothandel Tupak

    , , ,

    Tupak wilde hun marktpositie versterken in e-commerce – met onze SEO en SEA-strategieën verdubbelden we hun organische groei, met 130% meer organisch verkeer en 96% meer sales als resultaat.

    Meer details

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    +50% organic traffic voor Arslan & Ersoy

    , ,

    Bij Arslan & Ersoy staat de klant centraal en is de dienstverlening is duidelijk en eerlijk. Deze kernwaarden zijn de basis geworden van de nieuwe website die we hebben mogen ontwikkelen.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute