Search algorithms ontwikkelen zich steeds meer en in de afgelopen periode is het belang van ‘semantic search’ steeds belangrijker geworden. Hoewel het geen nieuwe techniek is, weten we eigenlijk niet wat het is. LSI keywords, latent semantic indexing, worden door zoekmachines als Google gebruikt om relaties tussen verschillende termen te bestuderen en te vergelijken. Hoe kunnen we dit gebruiken om onze organische rankings te verbeteren? Wij geven dé tips!

Wat zijn LSI keywords precies?

Je kunt de LSI-zoekwoorden meestal herkenen aan de gemarkeerde woorden en woordgroepen in de beschrijvingen van zoekresultaten. Deze worden het meest relevant geacht voor de oorspronkelijke zoekwoorden. LSI-zoekwoorden zijn een uitbreiding, geen vervanging van de ingegeven opdracht.

LSI-zoekwoorden

Hoe gebruik je LSI-zoekwoorden?

Je website optimaliseren voor een LSI-zoekwoord, omvat veel punten die ook geoptimaliseerd dienen te worden voor je hoofdzoekwoord. 3 tips waar je rekening mee moet houden:

  1. Het is belangrijk om aan te geven wat voor jouw specifieke pagina een LSI-zoekwoord is. Gebruik dus altijd je belangrijkste zoekwoord en een LSI-zoekwoord in de meta description van je pagina. Het algoritme van Google zal je content als relevanter beschouwen wanneer je een LSI-zoekwoord gebruikt als hulpmiddel.
  2. Niet alleen is het gebruik van je gekozen LSI-zoekwoord in de meta beschrijving belangrijk, maar ook in de content op de pagina zelf. Dit betekent niet dat het hoofdzoekwoord minder sterk zal zijn, maar je geeft een aanvulling. Om ‘keyword stuffing’ te voorkomen, is het aan te raden om niet meer dan twee LSI-zoekwoorden in je content te verwerken, naast je hoofdzoekwoord.
  3. Weet je niet goed welk LSI-zoekwoord je moet gebruiken? Doe een Google search voor je hoofdzoekwoord en bekijk onderaan de pagina welke gerelateerde termen er al worden weergegeven. Dit zijn termen die Google relevant vindt voor het onderwerp.

Daarnaast zie je wanneer je een zoekopdracht invoert, altijd al suggesties terwijl je aan het typen bent. Dit zijn ook suggesties van Google die relevant zijn voor het onderwerp.

Naast deze mogelijkheden, is natuurlijk de meest uitgebreide manier het uitvoeren van een zoekwoordenanalyse. Hierin wordt er verder gekeken dan de enkele suggesties en weet je ook op basis van volumes welk LSI-zoekwoord het meest geschikt is voor je hoofdzoekwoord.

Het is nog steeds erg belangrijk om de focus te hebben op je belangrijkste zoekwoord, echter kan het positief zijn om ook te kijken naar LSI-zoekwoorden. Zorg ervoor dat je inhoud past bij de richtlijnen van sematic search en maak het zoekmachines makkelijker om je content te begrijpen en te indexeren.

Hulp hierbij nodig? Wij geven graag SEO advies!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    31% meer conversie voor Goudzaken

    , , , ,

    Goudzaken maakt het kopen en beleggen van goud en zilver eenvoudig. Samen met Whello ontwikkelde ze een webshop die conversies verhoogt en beter gevonden wordt.

    Meer details

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    +50% organic traffic voor Arslan & Ersoy

    , ,

    Bij Arslan & Ersoy staat de klant centraal en is de dienstverlening is duidelijk en eerlijk. Deze kernwaarden zijn de basis geworden van de nieuwe website die we hebben mogen ontwikkelen.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute