Search algorithms ontwikkelen zich steeds meer en in de afgelopen periode is het belang van ‘semantic search’ steeds belangrijker geworden. Hoewel het geen nieuwe techniek is, weten we eigenlijk niet wat het is. LSI keywords, latent semantic indexing, worden door zoekmachines als Google gebruikt om relaties tussen verschillende termen te bestuderen en te vergelijken. Hoe kunnen we dit gebruiken om onze organische rankings te verbeteren? Wij geven dé tips!

Wat zijn LSI keywords precies?

Je kunt de LSI-zoekwoorden meestal herkenen aan de gemarkeerde woorden en woordgroepen in de beschrijvingen van zoekresultaten. Deze worden het meest relevant geacht voor de oorspronkelijke zoekwoorden. LSI-zoekwoorden zijn een uitbreiding, geen vervanging van de ingegeven opdracht.

LSI-zoekwoorden

Hoe gebruik je LSI-zoekwoorden?

Je website optimaliseren voor een LSI-zoekwoord, omvat veel punten die ook geoptimaliseerd dienen te worden voor je hoofdzoekwoord. 3 tips waar je rekening mee moet houden:

  1. Het is belangrijk om aan te geven wat voor jouw specifieke pagina een LSI-zoekwoord is. Gebruik dus altijd je belangrijkste zoekwoord en een LSI-zoekwoord in de meta description van je pagina. Het algoritme van Google zal je content als relevanter beschouwen wanneer je een LSI-zoekwoord gebruikt als hulpmiddel.
  2. Niet alleen is het gebruik van je gekozen LSI-zoekwoord in de meta beschrijving belangrijk, maar ook in de content op de pagina zelf. Dit betekent niet dat het hoofdzoekwoord minder sterk zal zijn, maar je geeft een aanvulling. Om ‘keyword stuffing’ te voorkomen, is het aan te raden om niet meer dan twee LSI-zoekwoorden in je content te verwerken, naast je hoofdzoekwoord.
  3. Weet je niet goed welk LSI-zoekwoord je moet gebruiken? Doe een Google search voor je hoofdzoekwoord en bekijk onderaan de pagina welke gerelateerde termen er al worden weergegeven. Dit zijn termen die Google relevant vindt voor het onderwerp.

Daarnaast zie je wanneer je een zoekopdracht invoert, altijd al suggesties terwijl je aan het typen bent. Dit zijn ook suggesties van Google die relevant zijn voor het onderwerp.

Naast deze mogelijkheden, is natuurlijk de meest uitgebreide manier het uitvoeren van een zoekwoordenanalyse. Hierin wordt er verder gekeken dan de enkele suggesties en weet je ook op basis van volumes welk LSI-zoekwoord het meest geschikt is voor je hoofdzoekwoord.

Het is nog steeds erg belangrijk om de focus te hebben op je belangrijkste zoekwoord, echter kan het positief zijn om ook te kijken naar LSI-zoekwoorden. Zorg ervoor dat je inhoud past bij de richtlijnen van sematic search en maak het zoekmachines makkelijker om je content te begrijpen en te indexeren.

Hulp hierbij nodig? Wij geven graag SEO advies!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Bekijk onze laatste case

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Branding en positionering van Cateraar naar Borrelpakketten Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke passie tussen Whello en NaVijfen: een passie voor borrelen. Helaas kwam door de Pandamie om de hoek…

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    Shinen in de zoekmachines Maandag detacheert professionals in de publieke sector: het onderwijs, de zorg, de overheid en in bedrijfsvoering. Op de website kwamen veel bezoekers binnen via branded verkeer. Dit zijn bezoekers die via Google gericht…

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute