Whello_pinterest_advertenties

Het heeft even geduurd, maar sinds april 2019 kunnen Nederlandse bedrijven gebruik maken van Pinterest advertenties. Pinterest heeft meer dan 3,5 miljoen Nederlandse gebruikers en dit aantal blijft groeien. Dagelijks gebruiken meer dan 600 duizend Nederlanders de app, stuk voor stuk op zoek naar inspiratie. Of het nu gaat om recepten, doe-het-zelf-ideetjes, kledingtips of reisinspiratie. 

Pinterest is geen social media platform, maar een visueel inspiratieplatform gericht op search. Hierdoor weet je dat de gebruikers een hogere (koop)intentie hebben dan op bijvoorbeeld instagram. Met de juiste targeting kan je de dus sterk geïnteresseerd potentiële klanten bereiken. Klinkt top, toch? Maar hoe zorg je ervoor dat ook jij een vliegende start kan maken op Pinterest?

Stap 1: Maak een zakelijk account aan

Heb je al een persoonlijk account dat je zakelijk inzet? Dan kan je deze simpel omzetten naar een zakelijk account. Heb je nog helemaal ge account op Pinterest? Geen probleem, het aanmaken van een zakelijk account is erg simpel en ook nog eens gratis. Probeer je account zo volledig mogelijk in te vullen.

Stap 2: Installeer de Pinterest tag

Waar Facebook de Facebook-pixel heeft, heeft Pinterest de Pinterest-tag. Dit is een stukje JavaScript-code die je op de broncode van je website plaatst. Dit stukje code is essentieel voor het doormeten van de resultaten van je advertenties.

Hiermee kan je namelijk tracken welke acties mensen ondernemen op je website na het klikken op een Pinterest advertentie.

Daarnaast kan je de data die de tag verzamelt ook weer gebruiken in je advertenties, door bijvoorbeeld een remarketing campagne op te zetten of een look-a-like audience te maken.

Stap 3: Stel een betaalmethode in

Voordat je een campagne kan opzetten, moet je een betaalmethode toevoegen aan je account. Hiervoor heb je een (zakelijke) credit card nodig.

Stap 4: Kies je advertentie format

Pinterest kent verschillende formats die je kan inzetten in je advertenties:

  • Standaard pin
  • Gesponsorde video 
  • Gesponsorde video 
  • Gesponsorde app pins
  • Gesponsorde carrousels
  • Alle specs vind je hier

Let bij het maken van een passende pin op dat hij visueel aantrekkelijk is en goed past binnen de grid van Pinterest. Ook op Pinterest geldt trouwens; video heeft de voorkeur. Lukt het niet om een goede Pinterest-pin te maken? Je kan altijd ons designteam inschakelen!

Zo, je bent nu klaar om te starten met het maken van je eerste advertentie! Nu begint het strategische werk; wie wil je aanspreken? In welke fase van een aankoop bevinden deze mensen zich? Hulp nodig met deze vragen? Ons team van social specialisten denken graag met je mee.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Bekijk onze laatste case

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Branding en positionering van Cateraar naar Borrelpakketten Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke passie tussen Whello en NaVijfen: een passie voor borrelen. Helaas kwam door de Pandamie om de hoek…

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA Connect

    ,

    Jongeren bereiken voor een nieuw werkplatform Horecaondernemers gebruiken L1NDA al jaren om personeel in te roosteren via een op maat ingesteld rooster. Om ze nog beter te bedienen, introduceerde L1NDA het platform L1NDA Connect. Via dit platform…

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de HvA

    Professionals en ondernemers weer in de schoolbanken trekken De Hogeschool van Amsterdam is een bekende instelling voor jonge mbo- en havo-leerlingen die een voltijd vervolgstudie willen doen. Maar dat is niet het enige wat de Hogeschool van…

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute