Wie denkt aan Snapchat, denkt al gauw aan tieners die elkaar selfies sturen met leuke emoticons er op. Maar wist je ook dat het een handig medium kan zijn om in te zetten voor je bedrijf? Sinds 2017 is het namelijk mogelijk om er te adverteren. En daarin is steeds meer mogelijk.

Snapchat werd in 2012 bekend bij het grote publiek. Aanvankelijk wist men niet of het zoveelste online medium wel rendabel zou worden. De doelgroep was met haar jonge leeftijd immers vrij beperkt en concurreren met platforms als Facebook en Twitter leek een onmogelijke opgave.

Toch heeft Snapchat sindsdien keer op keer weten te verrassen. Inmiddels zijn er zo’n 186 miljoen dagelijkse gebruikers en lijkt het platform niet meer weg te denken. Waar dat aan te danken is? Onder meer aan die beperkte doelgroep. Want door die duidelijk afgebakende doelgroep, zijn er inmiddels veel kansen ontstaan. Ook voor adverteerders.

two girls taking a selfie

Waarom adverteren op Snapchat?

Pas sinds half 2017 is het mogelijk om op het platform te adverteren en daarmee staat Snapchat nog in de kinderschoenen. Het doel wijkt echter niet zo veel af van die andere sociale media-kanalen: gebruikers boeien en voor interactie zorgen. Daarbij kun je kiezen uit een aantal advertentievormen die je helpen om jouw boodschap uit te dragen. En het mooiste is: deze opties zijn nog vermakelijk ook.

Welke advertentiemogelijkheden zijn er?

Dit zijn de meest interessante Snapchat advertentievormen:

  • Snap Ads: dit zijn video’s van 10 seconden die de mogelijkheid bieden om naar boven te swipen voor meer info. In deze swipe-up kun je als adverteerder meer content plaatsen, zoals bijvoorbeeld een langer filmpje of een app-installatie pagina. Net als bij Facebook blijft de gebruiker in de Snapchat-omgeving zonder dat de app wordt verlaten. Deze zogeheten Snap Ads zie je tussen de ‘Stories’ van je connecties of bij het kopje ‘Uitgelicht’. Deze vind je onder de verhalen van je vrienden.
  • GeoFilters: dit zijn statische overlays die je over jouw Snap (lees: foto) kunt plaatsen. Bij deze GeoFilters zijn deze gekoppeld aan jouw GPS-locatie. Ben je op een festival? Dan heb je de optie om alleen het terrein te selecteren. De gebruikers die zich op dit terrein bevinden, kunnen deze extra filter dan over hun Snap plaatsen. Handig dus voor branding en met een bereik van meer dan 40% heeft de filter nog nut ook.

  • Story Take-over: een hele gave functie, mits je het op een leuke manier weet te doen uiteraard. Met een sponsored Story Take-over neemt iemand jouw account over voor een bepaalde periode. Het liefst kies je daarbij voor een bekend iemand die jouw account een boost kan geven. Zorg er daarbij wel voor dat je de regie in handen houdt en dat je afspreekt wat er geplaatst gaat worden.
  • Sponsored Lenses: eigenlijk staat deze functie synoniem voor alles waar Snapchat voor staat: de toegevoegde lenses. We hebben allemaal wel de gebruikers voorbij zien komen die kattenoortjes aan hun video of foto hebben toegevoegd. Dat je nu ook zelf een design van een lense kunt creëren en promoten, zorgt ervoor dat je jouw merk onder de aandacht kunt brengen. Bij deze advertentievorm mag je dus een beroep doen op je creativiteit.
  • Snap-to-unlock: hiermee kun je zogenaamde Snapcodes opnemen in de advertenties. Deze werken net als QR-codes, maar dan binnen de Snapchat-app. Wanneer iemand de snap scant door z’n camera omhoog te houden met de snapchat-functie aan, dan krijgt die meer informatie te zien. En dat biedt jou weer de optie om jouw boodschap te promoten.

Alleen jonge meiden gebruiken Snapchat? Echt niet…

Aan Snapchat kleeft het imago van Snappende tieners. Echter wat blijkt; de demografische statistieken van Snapchat gebruikers wordt steeds gevarieerder. Je kan juist op Snapchat bijvoorbeeld de doelgroep Young Professional (25-34) goed bereiken.

 

Natuurlijk is de vraag nog steeds of de jonge gebruikers passen bij jouw doelgroep. Beantwoord je deze vraag met een volmondige ‘ja’? Dan wordt het toch echt tijd om de advertentiemogelijkheden van Snapchat te bekijken. Door de verschillende advertentievormen, kunnen de meeste bedrijven er gemakkelijk hun eigen invulling aan geven. Met gezonde dosis creativiteit én natuurlijk een jeugdige geest kun je op dit platform een hoop bereiken.

Hulp nodig met je strategie, campagne opzet en optimalisatie van je Snapchat campagne? Schakel de social campagne specialisten in van Whello!

 

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    ROAS van +400% voor Humble Lights

    , ,

    Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven met een nieuwe marketingstrategie. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en een hogere ROAS gerealiseerd.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de Hogeschool van Amsterdam

    Ondernemers weer in de schoolbanken trekken was het doel. Het probleem is alleen: dat weten deze doelgroepen onvoldoende. Daar bracht Whello verandering in met een pakkende social campagne.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute