Sta je voor de vervelende verrassing dat je Meta-account plotseling geblokkeerd is? Of dat je er simpelweg niet meer in kunt, omdat de gegevens zo oud zijn als de weg naar Rome? Geen paniek!

Of je nu te maken hebt met verouderde inloggegevens, beleidsblokkades van Meta zelf, of specifieke branchegerelateerde restricties, er is altijd een oplossing te vinden.

Omdat wij tientallen META-accounts al jaren beheren voor onze opdrachtgevers, lopen wij ook regelmatig tegen dit soort blokkades aan. Ik heb daarom al onze laatste best practices samengevat in dit artikel, zodat jij inderdaad niet in paniek raakt 😉.

Scenario 1: Verouderde of verdwenen inloggegevens

Stel, je wilt inloggen op je bedrijfsaccount, maar komt erachter dat de inloggegevens nog van de Flintstones lijken te zijn. Wat nu?

  • Hersteltoegang: Begin met het gebruiken van Meta’s eigen herstelopties (zoals ‘wachtwoord vergeten’). Vaak kun je via je e-mailadres of telefoonnummer je account herstellen.
  • Oud-collega benaderen: We zien vaak dat logins nergens worden gedocumenteerd en verdwijnen samen met het vertrek van je voorganger. Probeer contact op te nemen met de oud-collega(‘s) als dat mogelijk is. Misschien hebben ze de gegevens nog of kunnen ze helpen bij het herstellen van de toegang.
  • Facebook Help Center: Heb je totaal geen inloggegevens meer? Contacteer dan Facebook support. Geef je je probleem aan, dan krijg je persoonlijk contact met de Facebook klantenservice.
  • Documenteer: Houd een administratie bij van wie toegang heeft tot bedrijfsaccounts en update deze regelmatig. Dit voorkomt toekomstige hoofdpijn.

Facebook Help Center

Scenario 2: Blokkade door META beleid

Ah, de gevreesde beleidsblokkade. Misschien had je banner een beetje te veel lef of was er iets op je website dat Meta niet kan waarderen.

  • Begrijp het probleem: Lees de melding van Meta zorgvuldig door om te begrijpen waarom je account geblokkeerd is.
  • Pas aan en verzoek heroverweging: Maak de nodige aanpassingen aan je content en vraag vervolgens om heroverweging. Wees geduldig, dit kan even duren.
  • Preventie: Leer van de blokkade om toekomstige problemen te voorkomen. Zorg dat je op de hoogte blijft van Meta’s beleid.

Scenario 3: Branchespecifieke blokkades

In sommige branches, zoals de zorg, zijn er vaak extra regels. Dat kan lastig zijn, maar niet onoverkomelijk.

  • Ken de regels: Zorg dat je volledig op de hoogte bent van de ‘contentspecifieke beperkingen’ voor jouw branche op Meta. Lees hier deze inhoudsspecifieke regels.
  • Aangepaste aanpak: Pas je advertenties en accountactiviteiten aan om aan deze regels te voldoen. Zo mag je bij advertenties in de zorg en welzijn geen claims maken in je advertenties.
  • Zoek alternatieven: Overweeg alternatieve strategieën die minder risico lopen op blokkades. Twee
    voorbeelden:

Voorbeeld 1. De targeting voor vacature advertenties is tegenwoordig enorm beperkt, zelfs leeftijd-targeting is niet meer mogelijk. Daarom benoemen wij in onze recruitment advertenties niet de vacature zelf, maar ligt de focus op employer branding (werkgever leuk neerzetten om daarmee indirect kandidaten aan te trekken).

Voorbeeld 2. Voor een kliniek werden onze META-advertenties steeds afgekeurd, door bepaalde teksten op de kliniek’s website. We creëerden een aparte landingspagina speciaal met META vriendelijke teksten om alsnog de campagne te kunnen draaien.

Nog een laatste tip van mij: Sla belangrijke banners, beeldmateriaal en video’s op, buiten META om, in bijvoorbeeld Drive of Dropbox. Ik kom regelmatig tegen dat opdrachtgevers door een geblokkeerd account ook meteen al hun content kwijt zijn.

Lukt het je ondanks mijn tips niet om je blokkade op te heffen? Neem contact met ons social media team op. Onze social specialisten hebben direct contact met META-account managers en lossen daardoor soms problemen sneller op.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    hellorider_whello-cases-featuredimage

    Een creatieve B2B campagne voor HelloRider

    , , ,

    Van File naar Fiets: Een creatieve B2B-campagne die de kracht van ambassadeurs inzet om Nederland op de fiets te krijgen. Hoe? Door de B2B doelgroep te activeren via B2C targeting.

    Meer details

    ROAS van +400% voor Humble Lights

    , ,

    Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven met een nieuwe marketingstrategie. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en een hogere ROAS gerealiseerd.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de Hogeschool van Amsterdam

    Ondernemers weer in de schoolbanken trekken was het doel. Het probleem is alleen: dat weten deze doelgroepen onvoldoende. Daar bracht Whello verandering in met een pakkende social campagne.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute