Voor veel bedrijven behoren Facebookadvertenties tot hun standaard marketingkanalen. En terecht, want potentiële klanten besteden uren per dag op social media. Maar liefst 6,8 miljoen Nederlanders maken dagelijks gebruik van Facebook. Niet alleen Facebook is een geschikt marketingkanaal, ook bijvoorbeeld Instragram en Snapchat worden steeds interessanter.

Adverteren op social media is dé manier om een grote doelgroep te bereiken. Met verschillende tactieken behaal je andere doelen. Door te adverteren op social media kom je namelijk niet alleen onder de aandacht bij jouw bestaande volgers, maar bereik je als bedrijf ook de zussen, broers, achterburen en collega’s van jouw volgers. Door middel van adverteren vergroot je het bereik van je advertentie. Ook bereik je nieuwe fans en vergroot je hiermee de naamsbekendheid.

De juiste targeting strategie

Adverteren op social media is effectief, maar zonder een goede strategie kan je ook de plank volledig mis slaan. Voordat je begint, zorg voor de juiste targetingopties.

Facebook is de meest voor de hand liggende social media om te beginnen met adverteren. Facebook verzamelt zowel persoonlijke als demografische gegevens van de gebruikers, waarmee je zeer specifiek te werk kan gaan. Jij bepaalt wie jouw advertentie te zien krijgt. De targetingopties komen overeen met de opties van Google. Je kunt het bereik afstemmen op basis van leeftijd, locatie, taal, opleiding, beroep en interessegebieden.

Hoe specifieker de targeting, hoe beter de advertentie

Doordat je op social media heel specifiek kunt segmenteren, is het mogelijk om heel gericht te adverteren. Het is niet nodig om een grote groep met een algemene boodschap aan te spreken. Kies op social media voor meerdere sub-doelgroepen, en creëer een pakkende advertentie die de doelgroep direct aanspreekt en de juiste tone of voice hanteert.

Zo kies je bijvoorbeeld als vakantieaanbieder een andere afbeelding en advertentietekst voor single mannen tussen de 25-35 jaar en getrouwde vrouwen met kinderen.

De Whello workshop

Op woensdag 9 november was onze Social Media held Nasser te gast bij Hostnet. Hij gaf daar een workshop over het adverteren op Facebook. Nasser deelt praktisch tips waarmee je direct aan de slag kan gaan.

Hoe bereik je je doelgroep? Hoe zit een goede advertentie in elkaar? Nasser deelt zijn geheimen in de onderstaande video.
Wil je verder weten wat Whello voor jouw kan betekenen op het gebied van adverteren op social media? Neem dan contact op. Wij helpen je graag!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute