E-mail marketing is een krachtige manier om meer sales te genereren. Jouw e-mailbestand bestaat uit potentiële klanten die ervoor hebben gekozen om in jouw e-mailbestand te staan, dus daar moet je gebruik van maken. Om dat op een goede manier te doen, hebben we hier 5 e-commerce e-mail marketing tips voor meer webshop sales.

1. Stel segmenten en getriggerde e-mails in

Een gepensioneerde vrouw van 70 wil anders benaderd worden dan een 29-jarige jongen, maar het kan goed zijn dat ze allebei tennisballen willen kopen. Daarom moet je je doelgroep indelen in segmenten. Daarnaast werken automatische e-mails die getriggerd worden door bepaalde acties van mensen tot wel 152% beter dan ‘rando’ mails.

Dat komt doordat bij getriggerde e-mails, degene die hem triggert ‘ bijvoorbeeld door wederom je webshop te bezoeken ‘ op dat moment bezig is met jouw product (tennisballen kopen). Als jij op dat moment een mail stuurt dat iemand de 6e tennisbal gratis krijgt, dan is de kans groot dat diegene daar op in zal gaan.

Volgens onderzoek van Hubspot, verbeteren verschillende KPI’s significant door gesegmenteerde relevante email marketing. Met name de click-open-rate verbeterd sterk met gemiddeld 39%. Dus ga voor email segmentatie en reorganiseer je maillijsten direct!

2. Verhoog de orderwaarde per klant

Je kunt er met aantrekkelijke kortingen of aanbiedingen voor zorgen dat jouw potentiële klant meer gaat besteden. Heb je bijvoorbeeld een segment met klanten die vaker kleine orders doen, dan kun je ze bijvoorbeeld een hogere korting aanbieden wanneer ze meer besteden. Bijvoorbeeld: bij besteding van ’50 of meer krijg je ’20 gratis te besteden. Orderwaarde omhoog, meer omzet overheadkosten omlaag. Hier 3 voorbeelden als inspiratie:

  • Cross sell email: Stuur iemand die net een tennisracket heeft gekocht, een aanbieding voor een sporttas.
  • Up sell email: Stuur iemand die al 2x keer een basic overhemd heeft gekocht, een aanbieding met 5 basis overhemden naar keuze.
  • Volume discount email: Stuur een email met verschillende kortingen op basis van het aantal items.

3. Stuur een mail naar klanten die hun winkelmandje hebben verlaten

Als Jack die Rose op een drijvend stuk hout verlaat na het zinken van de Titanic, zo verlaten sommige klanten jouw winkelmandje. Jij moet net als Rose heel erg je best doen en roepen: “Don’t let go!” Dat doe je op een goede manier (laten we hopen op een betere manier dan Rose), door de klant een reminder te sturen, bijvoorbeeld met de boodschap: “Heey, we zien dat je je winkelmandje hebt verlaten, maar geen probleem: we hebben hem voor je bewaard. Check hem hier!”

4. Creëer en communiceer een loyaliteitsprogramma

Niets is zo waardevol voor een bedrijf als loyale klanten. Dus is het als bedrijf vanzelfsprekend enorm waardevol om een manier te hebben om loyaliteit te stimuleren. Dat doe je met een loyaliteitsprogramma. Een voorbeeld: “Bij besteding van ” 10 spaar je voor “1 korting”. En hoe communiceer je dat loyaliteitsprogramma? Precies: e-mails!

5. Win oude klanten terug

Het is makkelijker om wéér aan een oude klant te verkopen, dan voor het eerst aan een nieuwe klant. Daarom: win oude, inactieve klanten terug. Bijvoorbeeld met een emotioneel geladen e-mail “we missen je enorm..” gecombineerd met een kortingscode voor een toekomstige aankoop.

Conclusies

E-mailmarketing is een te grote kans op het verhogen van sales om te laten liggen. Het is wel belangrijk dat je er de tijd voor neemt en het echt behandeld als een project. Steek er energie en liefde in en optimaliseer je email flow op resultaat.

Bekijk snel al onze CRO diensten of ontmoet onze CRO specialisten direct!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Employer branding strategie voor Visma | Youserve

    , ,

    Hoe kom je aan een constante stroom van nieuwe collega’s? Visma | YouServe schakelde ons in. Met een team van specialisten, creëerden we de fundering voor een volledig employer brand.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details
    Copernicos contentstrategie marketing whello amsterdam

    B2B contentstrategie voor Copernicos

    , ,

    Copernicos helpt organisaties de toekomst te verkennen, zodat ze betere besluiten kunnen nemen. Zo’n bedrijf met glazen bol wil natuurlijk ook goed voorspellen welke kan ze op willen met hun content.

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute