Jouw verbluffende website staat online, is vindbaar voor jouw doelgroep… en dan? Achterover leunen? Zeker niet! Houd jouw website interessant voor je bezoekers, verhoog de traffic en zorg dat de doelgroep jouw website blijft vinden via de zoektermen waar zij op zoeken.

Waarom zakelijk bloggen?

Bloggen is een manier om structureel nieuwe content op je website toe te voegen. De ideale manier om traffic naar je website te krijgen, en te behouden. Een mooie bijkomstigheid is dat je ook nog hoger in Google scoort! Naast dat je jouw bezoekers laat zien dat je website actueel is, doe je dat ook aan Google. Google houdt namelijk van een website die regelmatig wordt voorzien van nieuwe, waardevolle en unieke content.

Blogs kom je tegenwoordig overal op het web tegen. Allerlei soorten en maten, van grote tot kleinere blogs, van privé dagboeken tot zakelijke blogs. Zakelijk bloggen op je website is alles behalve een zakelijke tekst. De lezers van jouw blog lezen niet de brochure van je organisatie. Ze lezen voor de fun en om te leren van jouw kennis en ervaring over interessante topics.

De redenen om te bloggen lopen zeer uiteen. Van het delen van je passie, het opbouwen van een band met je doelgroep tot gevonden worden in Google, tot het creëren van vertrouwen. Tot slot ook gewoon om dat het kan en leuk is. Zakelijk bloggen kan veel voordelen opleveren. Het klinkt allemaal mooi, maar veel mensen vinden het lastig om zakelijk te bloggen. Dit kan zorgen voor de verspilling van een hoop kostbare tijd en energie.

Wat moet je nou eigenlijk weten over het schrijven van een zakelijke blog? Hierbij onze 6 tips.

1. Schrijf voor je doelgroep

Stel jouw ideale lezer centraal. Schrijf nooit over wat voor jou of voor jouw organisatie belangrijk is. Focus je op de inhoud van je blog en los problemen van de lezer op. Welke content zoekt jouw lezer en welk probleem moet er worden opgelost? Maak voordat je begint met zakelijk bloggen een profielschets van jouw doelgroep.

2. Blog de juiste content 

Zorg dat je blogs van waarde zijn. Er is een heleboel (en komt steeds meer en meer) content op het web. Maar lang niet genoeg goede content. Als jij kennis op je website deelt, gaan mensen dit waarderen en je als een expert zien in bepaalde onderwerpen. Hiervoor moet je natuurlijk wel goede content bloggen. Zorg voor content waar je bezoekers echt wat aan hebben, dan val je op! Heb je een actueel, interessant verhaal?

3. Interactie

Bespreek vragen en reacties van jouw doelgroep. Vraag je bezoekers om reacties en feedback. Vraag bijvoorbeeld om topics over nieuwe blog onderwerpen. Zo houdt je je blog interessant en krijg je een (nog) beter inzicht in de interesses van je bezoekers. Voeg daarbij calls-to-actions toe. Geef de bezoekers de mogelijkheid te reageren en hun contactgegevens achter te laten.

4. Schrijf in Jip en Janneke taal

Zorg dat je boodschap duidelijk overkomt. Schrijf eenvoudig en zorg dat je lezers je makkelijk volgen. Gebruik vooral geen vakjargon.

5. Regelmaat 

Het hebben van ‘geen tijd’ om te bloggen is een valkuil voor veel ondernemers. Hierdoor worden blogs niet regelmatig gepost en wordt er juist tijd verspild die al is gestoken in al het bloggen.

6. Persoonlijk oogpunt

Zorg voor openheid en een een persoonlijke touch in je blog. Knip en plak geen Wikipedia content. Deel kennis, meningen en ervaringen van jouw organisatie en/of jezelf. Bouw een band op met je bezoekers. Bezoekers zullen terugkomen voor jouw mening en ervaringen.

Voelt het structureel schrijven van een blog voor jou aan als kiespijn? Bijvoorbeeld omdat bloggen veel tijd kost? Besteed het zakelijk bloggen dan uit aan ons label BureauTekst. Onze copywriters helpen jou met het structureel posten van relevante blogs die geoptimaliseerd zijn voor SEO. Anderzijds, vind je het leuk en heb je tijd om te bloggen? Aan het bloggen geblazen, neem het serieus!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Employer branding strategie voor Visma | Youserve

    , ,

    Hoe kom je aan een constante stroom van nieuwe collega’s? Visma | YouServe schakelde ons in. Met een team van specialisten, creëerden we de fundering voor een volledig employer brand.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details
    Copernicos contentstrategie marketing whello amsterdam

    B2B contentstrategie voor Copernicos

    , ,

    Copernicos helpt organisaties de toekomst te verkennen, zodat ze betere besluiten kunnen nemen. Zo’n bedrijf met glazen bol wil natuurlijk ook goed voorspellen welke kan ze op willen met hun content.

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute