Wil je beter gevonden worden in Google en ben je op zoek naar SEO bureau? Zorg ervoor dat je met een complementair SEO team aan de slag gaat. Een team die je op elke front op weg kan helpen. Want een SEO team van vandaag de dag ziet er heel anders uit dan pakweg 10 jaar geleden.

Hoewel een beetje SEO professional een duizendpoot is op het gebied van online marketing, wordt specialisatie ook steeds belangrijker. Alles zelf doen zit er vaak niet meer bij in. Er dient samengewerkt te worden vanuit verschillende expertises. Hoe je daarvoor zorgt, vertellen we je op basis van de 9 benodigde componenten voor een effectief SEO team.

1. SEO manager

Laten we bovenaan beginnen. De manager van de afdeling moet erop toezien dat alle schakels onder hem of haar feilloos werken. Zoals in elke industrie houdt de SEO manager zich intern bezig met de strategie, oftewel het groter geheel. Ook is er veel contact met klanten en behoren het relatiebeheer tot het takenpakket van de manager. Dat betekent ook meteen dat de SEO manager wordt afgerekend op cijfers. Het optimaal laten samenwerken van de SEO specialisten vormt daarom een belangrijke verantwoordelijkheid.

2. Content marketeers

Content is belangrijker dan ooit tevoren. Vandaag de dag zijn er dan ook speciale content marketeers die zorgen voor een continue aanwas van content. Een hoop tijd gaat uit naar het schrijven, maar ook grafische content is steeds belangrijker. Teksten met infographics, vergelijkingstabellen of animaties doen het goed in Google. Je hebt dus in elk geval een content marketeer nodig, en als het even kan eentje die zowel schriftelijk als grafisch is aangelegd.

3. Designers

Lukt het niet om een content marketeer te vinden die net zo handig is in schrijven als in ontwerpen? Dan moet je ervoor zorgen dat het SEO team ook een designer in huis heeft. Hoe dan ook, je moet iemand in je team hebben die kan zorgen voor het visuele gedeelte. Een alternatieve mogelijkheid zou kunnen zijn om een freelancer in te huren als er regelmatige klussen zijn. Houd het in dat geval dan wel bij één freelancer. Zo raakt deze bekend met je huisstijl en weet iedereen wat er verwacht wordt.

4. PR en linkbuilders

We zetten PR en linkbuilding even onder dezelfde noemer neer. Dat doen we omdat ze allebei op precies hetzelfde zijn gericht: bereik. Het gaat in beide gevallen om relaties ontwikkelen met autoriteiten uit het betreffende vakgebied. Voor zowel PR als linkbuilding staat het netwerkeffect namelijk centraal. Naarmate het netwerk groeit, zullen ook de nieuwe relaties waardevoller worden.

Een linkbuilder (of PR specialist) moet ervoor zorgen dat jij volop aanwezig bent binnen je vakgebied. Daardoor wordt je door Google herkend als autoriteit en groeien je zoekwoord posities.

5. Technische experts

De laatste jaren is er een heuse verschuiving van focus naar het ontwikkelen van content. Op zich een prima ontwikkeling. Echter heeft dat wel tot gevolg dat het technische gedeelte van SEO steeds vaker wordt overgeslagen. Een website mag er nog zo flitsend eruit zien; als de laadtijd te hoog ligt of de interne links niet werken, dan faalt je SEO project alsnog.

Vergeet daarom niet om de technische optimalisatie in de gaten te houden via een technische SEO expert.

6. Ontwikkelaars

De moderne SEO afdeling zorgt voor net zoveel content als gebruikerservaring. Om deze ervaring naar een nieuw hoogtepunt te brengen, heb je een ontwikkelaar nodig die de website voortdurend kan aanpassen en optimaliseren.

  • Speelt een video niet goed af? Dan gaat dat ten koste van de gebruikerservaring.
  • Krijgt de gebruiker tijdens het versturen van het contactformulier een foutmelding? Dan geldt dat eveneens.

Het zijn dit soort fouten die ervoor zorgen dat een bezoeker wegklikt en wellicht nooit meer terugkomt. Google zet alleen websites bovenaan die voldoen aan de verwachtingen van de bezoeker. Middels een web ontwikkelaar zorg je ervoor dat jouw site altijd en overal werkt.

7. Marketing strateeg

Een SEO manager is met name gericht op de SEO verantwoordelijkheden. Heeft de SEO manager het te druk met andere taken en gaat dat ten koste van het contact met jou? Dan is het handig om een afzonderlijke projectmanager of marketing strateeg aan te wijzen. Die ontfermt zich dan over het algehele project en  is een vast aanspreekpunt en zorgt ervoor dat je altijd snel antwoord krijgt.

8. Social media marketeers

Er zijn maar weinig media zo effectief als social media. Dat betekent uiteraard ook dat deze kanalen moeten worden beheerd en geoptimaliseerd. Met een optimale invulling van jouw social media, wil je als autoriteit laten gelden voor jouw klanten. Bijkomend voordeel is dat websites van bedrijven, met een actieve social media, hoger ranken in Google (bron: Hootsuite). Een SEO traject zonder een social media plan heeft dus bij voorbaat minder kans van slagen. Zorg er dus voor dat een social media marketeer is betrokken bij jouw SEO team.

9. CRO-experts

CRO staat voor Conversion Rate Optimization en elke SEO marketeer weet dat het daar allemaal om te doen is. Want wat heb je aan meer organische bezoekers, als dezelfde bezoekers vervolgens geen actie ondernemen?

CRO-experts zien het als hun levensmissie om de conversiemogelijkheden maximaal te benutten. De rasechte CRO-expert geeft geen bal om de ranking van de website, maar denkt puur in aankopen, leads, download brochures of klikken op een belknop. Met andere woorden; de ideale toevoeging aan je SEO team.

 

Zo, nu kan jij aan de slag om een supergoed SEO-team samen te stellen. Bedank me later maar 🙂

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute