TikTok is hot. En als het ijzer heet is moet je ‘t smeden, dus we delen het geheim van de smid met je. Hoe zorg je er voor dat je opvalt in dit amazing algoritmewonder? Volg deze 11 tips en ga totaal viraal.

1. Who’s there? Identificeer je doelgroep

Voordat je begint met het maken van je TikTok-video, is het belangrijk om te begrijpen wie je wilt bereiken. Breng in kaart wat de demografie, interesses en pijnpunten van je ideale doelgroep zijn en richt je content op hen.

Personas Marketing Strategie

2. Kies aantrekkelijke en relevante #hashtags

Hashtags zijn een belangrijk onderdeel van het algoritme van TikTok, dus het gebruik van de juiste hashtags helpt om je video viraal te laten gaan. Hashtags zijn relevant wanneer ze aansluiten bij je niche. Voeg deze toe aan de caption van je video.

TikTok hashtag tips

3. Vertel een verhaal

 TikTok is een geweldig platform om verhalen te vertellen, of het nu via tekst, muziek of video is. Gebruik je video om een overtuigend verhaal te vertellen dat aansluit bij je doelgroep en hen aanmoedigt om je content te delen.

De “part 2” geeft aan dat deze post een eerder deel opvolgt. Deze post is dus een onderdeel van een groter geheel.

4. Gebruik relevante muziek en geluiden

Muziek en geluiden zijn een belangrijk onderdeel van TikTok, dus kies een sound die aansluit bij je doelgroep en het boodschap van je video versterkt.

De kerstmuziek is toepasselijk voor de Whello Kerst TikTok.

5. Interactie = transactie: communiceer met je publiek

Zorg ervoor dat zodra je video live staat, je in gesprek gaat met je volgers en kijkers door te reageren op opmerkingen en te interacteren met andere gebruikers. Daarmee stimuleer je tevens het TikTok algoritme, en bereikt je post een groter publiek. 

6. If you snooze, you lose: volg trends en nieuwe features van TikTok zelf

TikTok pusht trending sounds en filters. Als je die gebruikt, word je vaker getoond. Ook nieuwe features van TikTok worden door het algoritme gepushed, dus als je die gebruikt zodra ze net uitgekomen zijn is de kans groter dat je meer views krijgt.

7. Promoot je content op andere sociale media

Deel je TikTokvideo’s bijvoorbeeld ook via Instagram reels. Hiermee bereik je een grotere following en kan je je content hergebruiken.

Je ziet in onze Whello Instagramfeed dat we daar ook video’s van TikTok posten.

8. Voeg een call to action toe 

Stel bijvoorbeeld een vraag die mensen kunnen beantwoorden in de comments, of moedig ze aan de video te liken/saven/delen. Hiermee vergroot je je engagement en de kans op viraal gaan.

9. Gebruik het juiste zoekwoord

TikTok verandert steeds meer in een SEO platform: TikTok SEO.

We gebruiken met zijn allen TikTok steeds vaker om te zoeken naar specifieke content. Bijvoorbeeld tips voor nagels drogen of baard trimmen. Zorg dus dat je caption zoekwoorden bevat waar de video over gaat. 

10. Werk samen met influencers

Samenwerken met influencers kan helpen om je TikTok-video een boost te geven. Neem contact op met invloedrijke personen uit je branche, met veel followers, en vraag of ze geïnteresseerd zijn in een samenwerking voor een video.

11. Kill your darlings

Hou het kort en bondig: TikTok-video’s zijn kort, dus test met videos onder de 15 seconden, en met videos tot 7 seconden. Dit maakt het waarschijnlijker dat je publiek de hele video afkijkt. Dat vergroot de kans dat het algoritme je video verder verspreid. 

Scoren met TikTok

Dus, je weet wat je te doen staat. Tik, tak, tik ‘m er in met deze TikTok-tips en scoor flinke groei van je followers. Hulp nodig bij een van de stappen? Bekijk onze social media bureau diensten of neem contact op met onze social specialisten

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    hellorider_whello-cases-featuredimage

    Een creatieve B2B campagne voor HelloRider

    , , ,

    Van File naar Fiets: Een creatieve B2B-campagne die de kracht van ambassadeurs inzet om Nederland op de fiets te krijgen. Hoe? Door de B2B doelgroep te activeren via B2C targeting.

    Meer details

    ROAS van +400% voor Humble Lights

    , ,

    Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven met een nieuwe marketingstrategie. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en een hogere ROAS gerealiseerd.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de Hogeschool van Amsterdam

    Ondernemers weer in de schoolbanken trekken was het doel. Het probleem is alleen: dat weten deze doelgroepen onvoldoende. Daar bracht Whello verandering in met een pakkende social campagne.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute