Hoge bomen vangen veel wind. Skyscrapers (wolkenkrabbers) ook. Zie die wind als klanten en zie die skyscrapers als bedrijven die bovenaan staan in Google.

Met de Skyscraper techniek ga je kijken wie die wolkenkrabbers zijn, hoe ze zo hoog gekomen zijn en waar zij nog steekjes laten vallen in hun content – niemand is perfect. En op die plek, waar zij nog tekort schieten, daar ga jij je content in vullen, waardoor jij een eigen skyscraper bouwt en ook veel wind gaat vangen! Hier leggen we in vijf stappen de Skyscraper techniek aan je uit.

1. Onderzoek je focus zoekwoorden

Waar wil je überhaupt content over creëren? Uiteraard rondom een zoekwoordthema wat relevant voor je is en waar veel naar gezocht wordt. Toch?

Gebruik daarom Google’s Keyword Planner of een tool als Ubersuggest om de meest interessante zoekwoorden te ontdekken.

2. Vind je succesvolle concurrenten

Weten wie je concurrenten zijn geeft je een goede basis. Google simpelweg het zoekwoord waar jij je op focust, en bekijk welke concurrenten hoog scoren. Definieer bijvoorbeeld de 3 hoogst-rankende pagina’s op het betreffende zoekwoord.

Een SEO tool als SEMrush kan je nog sneller helpen. Je vindt je concurrenten daarin door een zoekwoord in te vullen in het ‘Keyword Overview’. Je kunt je succesvolle concurrenten analyseren, waardoor je automatisch al een beter idee krijgt van content die werkt.

3. Verdiep je verder in de concurrenten

In deze stap ga je proberen je concurrenten en hun succes beter te begrijpen. Waarom scoren juist deze pagina’s zo hoog op dit zoekwoord?

Je gaat op zoek naar de relatie tussen de zoekwoorden en de soort content die ze creëren rondom die specifieke onderwerpen. Je probeert te begrijpen naar welke informatie de klant op zoek is, en waarom juist deze pagina’s zo goed voldoen aan deze zogenaamde ‘searcher intent’.

4. Vind de imperfecties

Nu weet je met welke soort content de succesvolle concurrenten veel wind vangen en is het aan jou de taak om erachter te komen waar ze nog wind missen. Je gaat op zoek naar wat zij op hun contentpagina’s nog niet helemaal goed doen. Hier vind je een checklist waar je op kunt letten:

  • Bevat de content interne links met betrekking op het onderwerp?
  • Is de inhoud goed leesbaar en aantrekkelijk?
  • Bevat de inhoud metabeschrijvingen en canonieke tags?
  • Wordt het zoekwoord in de URL, de kop en de titel-tag en word hij vrij gebruikt in de hele inhoud?
  • Hoe is de laadsnelheid van de pagina?
  • Is de pagina visueel aantrekkelijk?
  • Is er een call-to-action op de pagina?
  • Is er een video aanwezig is?
  • Ontvangt de pagina inkomende backlinks en hoe zien die eruit?
  • Is de inhoud over het algemeen boeiend?

 

5. Creëer je eigen Skyscraper

Nu weet je hoe je concurrenten het goed doen en waarom ze zoveel bezoekers op hun websites krijgen, maar nog belangrijker: je weet wat ze nog niet helemaal goed doen en waar het beter kan. Schrijf de pagina zelf of huur iemand in; met je onderzoek in de hand kun je namelijk ook een copywriter heel goed briefen.

Jouw nieuwe artikel of pagina is pas een skyscraper als deze:

  • Een aantrekkelijkere titel en metadescriptie heeft
  • Visueel aantrekkelijker is door bijvoorbeeld afbeeldingen of infographics
  • Gevuld is met zogenaamde ‘rich content’ zoals video, quizjes of animaties
  • De zoekintentie wordt beantwoord met sterke teksten, opgedeeld in alinea’s en bullets
  • De pagina razendsnel laad
  • En uiteindelijk: Je pagina een nummer 1 positie scoort in Google

 

Happy skyscraping!

Hulp nodig met de organische vindbaarheid van jouw website? Bekijk snel onze zoekmachine marketing diensten of klik direct door naar SEO advies op maat!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    Employer branding strategie voor Visma | Youserve

    , ,

    Hoe kom je aan een constante stroom van nieuwe collega’s? Visma | YouServe schakelde ons in. Met een team van specialisten, creëerden we de fundering voor een volledig employer brand.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details
    Copernicos contentstrategie marketing whello amsterdam

    B2B contentstrategie voor Copernicos

    , ,

    Copernicos helpt organisaties de toekomst te verkennen, zodat ze betere besluiten kunnen nemen. Zo’n bedrijf met glazen bol wil natuurlijk ook goed voorspellen welke kan ze op willen met hun content.

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute