Ga je binnenkort verhuizen met jouw bedrijf of ben je onlangs verhuisd van bedrijfslocatie? Dan heb je waarschijnlijk al aan veel mensen je adreswijziging moeten doorgeven. Maar heb je ook gedacht aan het online updaten van jouw bedrijfsinformatie?

Wij zijn zelf onlangs verhuisd naar de Houthavens. (Heb jij ons nieuwe adres al genoteerd?: Moermanskkade 301, 1013 BC in Amsterdam.) Hierdoor zijn wij inmiddels experts geworden op dit gebied. Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij deze SEO-checklist gemaakt waarmee je snel en eenvoudig kan checken of je adres overal is aangepast.

Checklist voor het wijzigen van je adresgegevens

Door het adres op onderstaande plekken tijdig aan te passen, voorkom je dat klanten, leveranciers of bezoekers bij je oude adres staan.

1. Eigen website

Als eerste is het belangrijk om je bedrijfsadres aan te passen op je eigen website. Denk hierbij aan de contactpagina, maar ook de footer (onderaan de website) en eventuele locatie-pagina’s. 

Tip: zoek via Google het bedrijfsadres in je eigen site. Dit doe je door het volgende in te typen: site:(de url van jouw site) met het adres erachter. Zo vind je snel een overzicht van alle pagina’s waar het adres vermeld staat.

2. Kamer van Koophandel (KvK)

Wanneer jouw onderneming gaat verhuizen, moet je dit melden bij de Kamer van Koophandel. Dit kan eenvoudig via een webformulier op hun website. Dit is ook belangrijk voor SEO, gezien sommige bedrijfsgidsen automatisch bedrijfsgegevens inladen vanuit de website van de KvK.

3. Google Mijn Bedrijf updaten

De tweede plek waar je adres direct moet worden aangepast, is op Google Mijn Bedrijf (Google My Business). Wanneer iemand jouw bedrijf opzoekt via Google, wordt jouw bedrijfsadres zichtbaar in een apart vak rechts van de zoekresultaten. En misschien nog wel belangrijker: door je adres aan te passen in Google Mijn Bedrijf, wordt het ook direct geüpdatet op Google Maps.

whello_verhuizing_seo_tips

4. Online vermeldingen (bedrijfsgidsen)

Door een link naar je bedrijf – samen met het adres en andere bedrijfsgegevens – te plaatsen op verschillende websites, verbeter je ook de online vindbaarheid. Uiteraard moeten dit wel relevante websites zijn voor jouw branche. Denk hierbij aan (lokale) bedrijvengidsen en de telefoongids.

5. Content schrijven

Regelmatig nieuwe content schrijven draagt bij aan een goede organische vindbaarheid van je website. Gebruik je bedrijfsverhuizing om bijvoorbeeld een aantal nieuwe blogs te schrijven over de nieuwe buurt of het nieuwe pand. Hebben wij ook gedaan! Tip: onderzoek lokale zoektermen en verwerk deze in je tekst.

6. Linkbuilding

Heb je voldoende en kwalitatieve content geschreven? Dan kan je gaan starten met lokale linkbuilding. Begin met het zoeken van bedrijven in jouw stad of regio en maak een lijst met bedrijven die je interessant vindt. Benader deze bedrijven vervolgens met de vraag of zij een linkruil willen doen, of stel voor om een gastblog te schrijven.

Let bij het uitzoeken van websites om te linkbuilden op de volgende dingen:

  • De DA (Domain Authority) geeft aan hoe hoog een website scoort in de zoekresultaten. Hoe hoger de DA, hoe beter de website scoort. Dit wordt gemeten op een schaal van 0-100, waarbij 100 de hoogst haalbare score is. Om een voorbeeld te noemen: Google heeft op het moment van schrijven een DA van 98, en de website van de Albert Heijn heeft een DA van 78.
  • De PA (Page Authority) voor de pagina waar je jouw link op geplaatst wilt hebben. De PA geeft aan hoe goed een specifieke pagina in zoekresultaten scoort. Ook de PA moet zo hoog mogelijk zijn.
  • De spam-score geeft aan hoe hoog de kans is op spam. In tegenstelling tot de DA en de PA, moet deze score zo laag mogelijk zijn. Een spam-score is al hoog als deze 10% is. Als we Albert Heijn weer als voorbeeld nemen, zien we dat de spam-score op dit moment slechts 3% is.

7. Pers

Je online vindbaarheid een boost geven én tegelijkertijd werken aan je PR-strategie? Schrijf dan een persbericht waarin je de bedrijfsverhuizing aankondigt. Probeer ook in dit geval zoveel mogelijk lokale nieuwswebsites te benaderen.

8. Social media

Last but not least; social media. Heb je een bedrijfsprofiel op bijvoorbeeld Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter? Pas dan ook hier je adres aan en plaats mooie foto’s van het nieuwe kantoor.

Nog meer SEO-advies nodig? Neem dan contact met ons op. Wij wensen je alvast veel succes met verhuizen!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute