Ga je binnenkort verhuizen met jouw bedrijf of ben je onlangs verhuisd van bedrijfslocatie? Dan heb je waarschijnlijk al aan veel mensen je adreswijziging moeten doorgeven. Maar heb je ook gedacht aan het online updaten van jouw bedrijfsinformatie?

Wij zijn zelf onlangs verhuisd naar de Houthavens. (Heb jij ons nieuwe adres al genoteerd?: Moermanskkade 301, 1013 BC in Amsterdam.) Hierdoor zijn wij inmiddels experts geworden op dit gebied. Om het jou zo makkelijk mogelijk te maken, hebben wij deze SEO-checklist gemaakt waarmee je snel en eenvoudig kan checken of je adres overal is aangepast.

Checklist voor het wijzigen van je adresgegevens

Door het adres op onderstaande plekken tijdig aan te passen, voorkom je dat klanten, leveranciers of bezoekers bij je oude adres staan.

1. Eigen website

Als eerste is het belangrijk om je bedrijfsadres aan te passen op je eigen website. Denk hierbij aan de contactpagina, maar ook de footer (onderaan de website) en eventuele locatie-pagina’s. 

Tip: zoek via Google het bedrijfsadres in je eigen site. Dit doe je door het volgende in te typen: site:(de url van jouw site) met het adres erachter. Zo vind je snel een overzicht van alle pagina’s waar het adres vermeld staat.

2. Kamer van Koophandel (KvK)

Wanneer jouw onderneming gaat verhuizen, moet je dit melden bij de Kamer van Koophandel. Dit kan eenvoudig via een webformulier op hun website. Dit is ook belangrijk voor SEO, gezien sommige bedrijfsgidsen automatisch bedrijfsgegevens inladen vanuit de website van de KvK.

3. Google Mijn Bedrijf updaten

De tweede plek waar je adres direct moet worden aangepast, is op Google Mijn Bedrijf (Google My Business). Wanneer iemand jouw bedrijf opzoekt via Google, wordt jouw bedrijfsadres zichtbaar in een apart vak rechts van de zoekresultaten. En misschien nog wel belangrijker: door je adres aan te passen in Google Mijn Bedrijf, wordt het ook direct geüpdatet op Google Maps.

whello_verhuizing_seo_tips

4. Online vermeldingen (bedrijfsgidsen)

Door een link naar je bedrijf – samen met het adres en andere bedrijfsgegevens – te plaatsen op verschillende websites, verbeter je ook de online vindbaarheid. Uiteraard moeten dit wel relevante websites zijn voor jouw branche. Denk hierbij aan (lokale) bedrijvengidsen en de telefoongids.

5. Content schrijven

Regelmatig nieuwe content schrijven draagt bij aan een goede organische vindbaarheid van je website. Gebruik je bedrijfsverhuizing om bijvoorbeeld een aantal nieuwe blogs te schrijven over de nieuwe buurt of het nieuwe pand. Hebben wij ook gedaan! Tip: onderzoek lokale zoektermen en verwerk deze in je tekst.

6. Linkbuilding

Heb je voldoende en kwalitatieve content geschreven? Dan kan je gaan starten met lokale linkbuilding. Begin met het zoeken van bedrijven in jouw stad of regio en maak een lijst met bedrijven die je interessant vindt. Benader deze bedrijven vervolgens met de vraag of zij een linkruil willen doen, of stel voor om een gastblog te schrijven.

Let bij het uitzoeken van websites om te linkbuilden op de volgende dingen:

  • De DA (Domain Authority) geeft aan hoe hoog een website scoort in de zoekresultaten. Hoe hoger de DA, hoe beter de website scoort. Dit wordt gemeten op een schaal van 0-100, waarbij 100 de hoogst haalbare score is. Om een voorbeeld te noemen: Google heeft op het moment van schrijven een DA van 98, en de website van de Albert Heijn heeft een DA van 78.
  • De PA (Page Authority) voor de pagina waar je jouw link op geplaatst wilt hebben. De PA geeft aan hoe goed een specifieke pagina in zoekresultaten scoort. Ook de PA moet zo hoog mogelijk zijn.
  • De spam-score geeft aan hoe hoog de kans is op spam. In tegenstelling tot de DA en de PA, moet deze score zo laag mogelijk zijn. Een spam-score is al hoog als deze 10% is. Als we Albert Heijn weer als voorbeeld nemen, zien we dat de spam-score op dit moment slechts 3% is.

7. Pers

Je online vindbaarheid een boost geven én tegelijkertijd werken aan je PR-strategie? Schrijf dan een persbericht waarin je de bedrijfsverhuizing aankondigt. Probeer ook in dit geval zoveel mogelijk lokale nieuwswebsites te benaderen.

8. Social media

Last but not least; social media. Heb je een bedrijfsprofiel op bijvoorbeeld Facebook, Instagram, LinkedIn of Twitter? Pas dan ook hier je adres aan en plaats mooie foto’s van het nieuwe kantoor.

Wil je meer weten over lokale SEO of heb je nog meer SEO-advies nodig? Neem dan contact met ons op. Wij wensen je alvast veel succes met verhuizen!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    +180% SEO traffic voor goede doel AFIP

    , , ,

    Stichting AFIP verbindt onderzoekers en patiënten met de hartritmestoornis boezemfibrilleren. Aan Whello de opdracht dit door te vertalen naar passende branding en een interactieve website.

    Meer details

    +28% organische bezoekers voor Maandag

    , ,

    Shinen in de zoekmachines voor detacheringsbureau Maandag. Dit mooie merk detacheert professionals in het onderwijs, de zorg en bij de overheid. In 12 maanden steeg het aantal organische bezoekers met 28%.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    +600% ROAS voor Daily Style’s webshop

    , ,

    Daily Style is een webshop met feestartikelen. Een webshop migratie leidde tot een flinke drop in het verkeer en de omzet. Ons SEA- en SEO-team kwam meteen in actie en verbrak records.

    Meer details
    Logo Groenendijk Licht B2B Webshop bouwen Whello marketing amsterdam

    B2B webshop voor Groenendijk Licht

    , , , , ,

    Groenendijk Licht is zo’n merk dat de hele kamer oplicht als het binnenstapt - figuurlijk dan. Wij werden in ieder geval heel blij van hun vraag om een grote B2B-webshop voor ze te bouwen.

    Meer details

    Prijswinnend webdesign voor WomenWin

    , , ,

    In 2006 begonnen als visionair project van twee vrouwen die het opviel dat er zo weinig aandacht was voor sport voor meisjes. Fast forward naar 2022: Door Women Win kunnen miljoenen meisjes wereldwijd veilig sporten.

    Meer details

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Met een combinatie van branding, webdevelopment en online marketing zorgde we ervoor dat het merk snel heeft kunnen opschalen en nu duizenden klanten van een perfecte borrel voorziet!

    Meer details

    B2B én B2C website voor Pride Mobility

    , , , , ,

    Pride Mobility helpt mensen met een mobiliteitsproblemen een zo actief mogelijk leven te leiden. De nieuwe website moest dan ook goed vindbaar en toegankelijk zijn voor deze verschillende gebruikers.

    Meer details

    B2B leadgeneratie website voor Keesing

    , , , ,

    Het verhaal van Keesing Technologies is ‘s werelds oudste leverancier van ID-verificatieoplossingen. Aan Whello de opdracht om een nieuwe website te bouwen voor dit mooie merk.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute