Social media schieten als paddestoelen uit de grond. Dacht je dat Instagram en Snapchat de hipste social apps zijn? Tegenwoordig doe je pas echt mee als je TikTok hebt.

De app, die sinds 2017 bestaat, heeft zich binnen de kortste keren opgewerkt tot de meest gedownloade social media app in de Apple Appstore, Google Playstore en andere appstores.

Moet je hier als bedrijf iets mee? Voegt TikTok iets toe aan de marketingstrategie van jouw onderneming? Zeker wel! Check onderstaande punten om te zien of TikTok interessant kan zijn voor jouw bedrijf.

1. Advertentie-opties voor verschillende doelgroepen

TikTok heeft sinds januari 2019 de optie om te adverteren. Bij TikTok ads verschijnt de video van een bedrijf in de feed van verschillende TikTok-gebruikers. Door op de video te klikken, kom je op de website van het bedrijf.

Doordat TikTok een vrij nieuw medium is, kunnen bedrijven zich door deze advertentiemogelijkheden makkelijk oriënteren en zo een hogere klik rate creëren. Tevens hebben verschillende bedrijven de optie om influencers in te zetten; zij kunnen aan het eind van een video een ad laten zien. Hierdoor maak je gebruik van direct targeting en maak je ook meer kans op een hoger conversiepercentage. TikTok heeft daarnaast een ad-programma waar bedrijven makkelijk toegang tot kunnen krijgen. Mogelijkheden genoeg!

2. Organische gebruikers werven voor je website

TikTok is beschikbaar in verschillende landen. Het is een populaire app onder jongeren. Maar wat kun je als bedrijf met de app? Zelfstandig ondernemers die een actief social media- gerelateerd bedrijf hebben, kunnen makkelijk een koppeling maken aan hun andere socials, bijvoorbeeld Instagram of YouTube. Dit linken zij in hun bio op TikTok, waardoor gebruikers gelijk doorklikken naar de andere socials van het bedrijf.

Sinds kort heeft de app ook een optie om de link van je website te publiceren in je bio, waardoor je gebruikers ook naar je site kunt verwijzen. Hierdoor laat je gemakkelijk veel mensen kennismaken met jouw bedrijf.

3. Internationaal gevonden worden

TikTok komt oorspronkelijk uit Azië. De app heeft een Chinese variant genaamd: ‘Douyin’. Het bedrijf dat beide apps in zijn bezit had, de populariteit van de twee apps in de verschillende werelddelen samengevoegd en hebben ze gezorgd voor een wereldwijd aantrekkelijk medium. De video’s op TikTok worden soms miljoenen keren bekeken en iedereen heeft kans op de viral-value. Dat maakt de app zo populair onder jongeren. 

Als bedrijf zou je op de Nederlandse- en internationale markt een positieve indruk kunnen maken. Dit kun je gebruiken om je internationaal uit te breiden, als je bedrijfsdoelstellingen hierop gericht zijn. Bedrijven die nationaal succes willen behalen, hebben tevens veel profijt van de app. Steeds meer Nederlandse bedrijven gebruiken TikTok, maar de app is nog niet één van de main tools. Jouw bedrijf kan dus één van de eerste succesvolle Nederlandse bedrijven op TikTok worden.

4. Meeliften met het succes van TikTok

Jouw bedrijf kan zichzelf introduceren in een nieuwe markt. En dat is reuze interessant. De groei van TikTok is voor veel experts een grote verrassing geweest. De app heeft zijn groei vooral te danken aan de content die geplaatst wordt. De video’s bevatten een hoge comedy value en muziekgerelateerde concepten, maar ook serieuze topics worden aangekaart. Genoeg ruimte voor variatie. Een perfecte formule voor groei en viraliteit.

Jouw bedrijf is gericht op een specifieke doelgroep. Als deze doelgroep actief gebruikt maakt van TikTok, zullen ze jullie zeker in de app zien verschijnen. Als je het natuurlijk op een goede manier inzet. 

Kleine ondernemingen die nog niet weten wat TikTok is, moeten zich realiseren wat belangrijk is en wat ze willen overdragen aan hun doelgroep. Een goede marketingstrategie en doelgroepsegmentatie dragen bij aan een goede oriëntatie in de app. Oftewel: onderzoek of jouw gebruikers actief zijn op TikTok. Zijn ze dat? Maak er gebruik van! De app is op dit moment één van de meest gedownloade apps in alle app stores. En op dit succes kan jouw bedrijf dus meeliften.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de socials van jouw bedrijf? Onze social specialisten helpen je graag. Kom langs, bel ons, dm ons, mails ons en wij gaan aan de slag!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Kom langs, bel ons, of gebruik onderstaand formulier om ons een mailtje te sturen. We nemen direct contact met je op om te zien hoe we je kunnen helpen!


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidMeer inzicht in dataNieuwe brandingNieuwe website

    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    Bekijk onze laatste case

    Omzet verdriedubbeld voor NaVijfen

    , , , , ,

    Branding en positionering van Cateraar naar borrelpakketten Bij de start van dit project kwamen we al snel achter een gemeenschappelijke passie tussen Whello en NaVijfen: een passie voor borrelen. Helaas kwam daar de pandemie om de hoek…

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA Connect

    ,

    Jongeren bereiken voor een nieuw werkplatform Horecaondernemers gebruiken L1NDA al jaren om personeel in te roosteren via een op maat ingesteld rooster. Om ze nog beter te bedienen, introduceerde L1NDA het platform L1NDA Connect. Via dit platform…

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de HvA

    Professionals en ondernemers weer in de schoolbanken trekken De Hogeschool van Amsterdam is een bekende instelling voor jonge mbo- en havo-leerlingen die een voltijd vervolgstudie willen doen. Maar dat is niet het enige wat de Hogeschool van…

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Onze blije klanten aan het woord

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute