Social media schieten als paddestoelen uit de grond. Dacht je dat Instagram en Snapchat de hipste social apps zijn? Tegenwoordig doe je pas echt mee als je TikTok hebt.

De app, die sinds 2017 bestaat, heeft zich binnen de kortste keren opgewerkt tot de meest gedownloade social media app in de Apple Appstore, Google Playstore en andere appstores.

Moet je hier als bedrijf iets mee? Voegt TikTok iets toe aan de marketingstrategie van jouw onderneming? Zeker wel! Check onderstaande punten om te zien of TikTok interessant kan zijn voor jouw bedrijf.

1. Advertentie-opties voor verschillende doelgroepen

TikTok heeft sinds januari 2019 de optie om te adverteren. TikTok heeft namelijk een ad-programma waar je als bedrijf makkelijk toegang tot kan krijgen.

Bij TikTok ads verschijnt de video van een bedrijf in de feed van verschillende TikTok-gebruikers. Door op de video te klikken, kom je op de website van het bedrijf.

Doordat TikTok een vrij nieuw medium is, en er nog relatief weinig adverteerders zich op dit platform bevinden, kunnen bedrijven meer ‘bang voor hun buck’ krijgen. Met andere woorden; voor hetzelfde advertentiebudget, krijg in de regel meer bereik, en meer bezoekers naar je website. 

Een aantal redenen om te adverteren in Tiktok.

  • Personeel werven met recruitment advertenties in Tiktok
  • Sales genereren voor je ecommerce business
  • Nieuwe doelgroep activeren die je eerder nog niet kon bereiken

2. Organische gebruikers werven voor je website

TikTok wordt steeds vaker ingezet door Gen Z als zoekmachine. In plaats van te googlen, zoeken zij binnen TikTok naar specifieke content. Het wordt dus steeds meer een kanaal om organische bezoekers aan te trekken, ookwel TikTok SEO genoemd. 

Merken die een actieve TikTok account hebben, kunnen ook doorlinken naar hun andere socials, bijvoorbeeld Instagram of YouTube. Dit link je door in de bio op TikTok, waardoor gebruikers gelijk doorklikken naar de andere socials van het bedrijf.

Sinds kort heeft de app ook een optie om de link van je website te publiceren in je bio, waardoor je gebruikers ook naar je site kunt verwijzen. Hierdoor laat je gemakkelijk veel mensen kennismaken met jouw bedrijf.

3. Internationaal gevonden worden

TikTok komt oorspronkelijk uit Azië. De app heeft een Chinese variant genaamd: ‘Douyin’. Het bedrijf dat beide apps in zijn bezit had, de populariteit van de twee apps in de verschillende werelddelen samengevoegd en hebben ze gezorgd voor een wereldwijd aantrekkelijk medium. De video’s op TikTok worden soms miljoenen keren bekeken en iedereen heeft kans op de viral-value. Dat maakt de app zo populair onder jongeren. 

Als bedrijf zou je op de Nederlandse- en internationale markt een positieve indruk kunnen maken. Dit kun je gebruiken om je internationaal uit te breiden, als je bedrijfsdoelstellingen hierop gericht zijn. Bedrijven die nationaal succes willen behalen, hebben tevens veel profijt van de app. Steeds meer Nederlandse bedrijven gebruiken TikTok, maar de app is nog niet één van de main tools. Jouw bedrijf kan dus één van de eerste succesvolle Nederlandse bedrijven op TikTok worden.

4. Meeliften met het succes van TikTok

Jouw merk kan zichzelf introduceren in een nieuwe markt. En dat is reuze interessant. De groei van TikTok is voor veel experts een grote verrassing geweest. De app heeft zijn groei vooral te danken aan de content die geplaatst wordt. De video’s bevatten een hoge comedy value en muziekgerelateerde concepten, maar ook serieuze topics worden aangekaart. Genoeg ruimte voor variatie. Een perfecte formule voor groei en viraliteit.

Jouw bedrijf is gericht op een specifieke doelgroep. Als deze doelgroep actief gebruikt maakt van TikTok, zullen ze jullie zeker in de app zien verschijnen. Als je het natuurlijk op een goede manier inzet. 

Ondernemingen die nog niet weten hoe je TikTok zakelijk inzet, moeten vooral eerst bedenken wat ze willen overdragen aan hun doelgroep. Een doelgroepsegmentatie en contentstrategie dragen bij aan een succesvolle TikTok strategie.

Oftewel: onderzoek of jouw gebruikers actief zijn op TikTok. Zijn ze dat? Maak er gebruik van en bedenk hoe ook jij leuke leerzame content kunt maken! De app is namelijk op dit moment één van de meest gedownloade apps in alle app stores. En op dit succes kan jouw bedrijf dus meeliften.

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de socials van jouw bedrijf? Onze social specialisten helpen je graag. Kom langs, bel ons, dm ons, mails ons!

Kun jij wel wat hulp gebruiken bij de
marketing van jouw bedrijf?

Bel ons, of gebruik het onderstaande formulier om ons een mailtje te sturen.


    Meer leadsMeer webshop salesMeer merkbekendheidSterke contentNieuwe brandingNieuwe website


    In de ochtendBegin van de middagEind van de middag

    whello contact serge de sousa whello contact serge de sousa
    Serge de Sousa

    Bekijk onze laatste case

    hellorider_whello-cases-featuredimage

    Een creatieve B2B campagne voor HelloRider

    , , ,

    Van File naar Fiets: Een creatieve B2B-campagne die de kracht van ambassadeurs inzet om Nederland op de fiets te krijgen. Hoe? Door de B2B doelgroep te activeren via B2C targeting.

    Meer details

    ROAS van +400% voor Humble Lights

    , ,

    Humble Lights wilde hun B2C webshop een boost geven met een nieuwe marketingstrategie. Met een verbeterde website en succesvolle ads werd meer omzet en een hogere ROAS gerealiseerd.

    Meer details

    Campagne ‘Zorg goed voor elkaar’ voor het BovenIJ

    , , ,

    Hoe kun je als kleinschalig en persoonlijk ziekenhuis je 35-jarig bestaan vieren? Door je verhaal te vertellen via je eigen patiënten en medewerkers. Het werd uiteindelijk een krachtige lokale campagne.

    Meer details

    Awareness campagne voor Jumbo Hockey

    , , ,

    Jumbo is natuurlijk bekend van hun supermarkten. Daarnaast was de Jumbo Golf tak ook flink gegroeid. Tijd om Jumbo Hockey net zo groot te maken. Dat deden we met brand awareness campagnes.

    Meer details

    Van merkverhaal naar campagnes voor Muné

    , , , , ,

    Wat als je iedere week opnieuw tijd en frustraties kunt besparen dankzij één slim luxeproduct? Muné brengt vernieuwing op de markt met een dekbedovertrek met rits.

    Meer details

    Jongeren werven voor L1NDA

    , , ,

    Jongeren werven voor een horecaplatform? Dat deden we door in te spelen op de belangrijkste drijfveren; vrijheid, zelfstandigheid, gezelligheid en een goed salaris. Een combinatie van video, banners en social campagnes.

    Meer details

    Internationale expansie voor CowManager

    , , ,

    Met de software en sensoren van CowManager kunnen melkveehouders hun koeien 24/7 monitoren. De sensor en bijbehorende app wordt door de media zelfs neergezet als de Fitbit voor koeien.

    Meer details

    Volle klaslokalen voor de Hogeschool van Amsterdam

    Ondernemers weer in de schoolbanken trekken was het doel. Het probleem is alleen: dat weten deze doelgroepen onvoldoende. Daar bracht Whello verandering in met een pakkende social campagne.

    Meer details
    Fastned Campagne Whello Marketing Amsterdam

    €30 miljoen funding voor Fastned

    , , ,

    Fastned is Europa’s grootste snellaadbedrijf. Om deze duurzame snellaadstations te kunnen bouwen, geeft Fastned obligaties uit. De taak aan Whello om potentiële investeerders te bereiken met campagnes.

    Meer details

    Onze klanten beoordelen Whello met een:

    4.8 / 5

    Mooie merken aan het woord

    Wij hebben een hele fijne samenwerking met Whello. De lijntjes zijn kort, waardoor je soepel en snel kan handelen. En niet geheel onbelangrijk, de resultaten zijn ook goed 😉

    Kitty - Scienta

    Overperformen, dat is wat Whello het liefst doet...Whello heeft een website gebouwd voor 50|50 Amsterdam, onderdeel van het Leger des Heils. Tijdens onze eerste afspraak was al snel duidelijk dat Whello een partij is die zijn zaakjes op orde heeft. De communicatie is snel, duidelijk en professioneel. Thanks voor de fijne samenwerking!

    Marijn - Leger des Heils

    Positief: Kwaliteit, Professionaliteit, Responsiviteit Geweldige en goed meedenkende marketing partij die voorziet in alle facetten van de online marketing. Absolute aanrader.

    Sander Kok - Vicky

    Positief: Professionaliteit, Responsiviteit Het was een absoluut genoegen om met het Whello-team te werken! Ze hebben de verschillende fasen doorlopen, van branding en conceptontwerp tot de lancering van een geweldige nieuwe website! Het was leuk om met zulke professionals te werken. De Whello's zijn stuk voor stuk professionals binnen hun eigen vakgebied, vriendelijk en flexibel en er wordt kwalitatief hoogstaand werk verricht binnen het afgesproken tijdsbestek.

    Daniel - Keesing Technologies

    Whello is een prettig bedrijf om mee samen te werken. Bij Arend Auto ben ik verantwoordelijk voor de marketing en besteed veel online marketing uit bij Whello. Serge en Nasser zijn vakbekwaam en recht door zee. Ze voeren niet alleen uit maar komen ook zelf met adviezen en ideeën om meer resultaat te halen uit onze online campagnes.

    Ruud Weekers - Arend Auto

    Het fijne van Whello t.o.v. veel andere partijen is dat ze met je meedenken en zelf met goede suggesties komen. Ze zijn persoonlijk en hebben alle verschillende expertises in huis zodat iedereen doet waar hij/zij goed in is. Houd deadlines goed in de gaten maar twijfel niet om met ze in zee te gaan, het resultaat is top!

    Robin - Antenna Groep

    Sinds wij samenwerken met Whello, hebben wij een enorme groei doorgemaakt. De medewerkers van Whello weten als geen ander marketingbureau hoe je 'de expat' moet benaderen. Ze werken persoonlijk, enthousiast en effectief. Ik beveel ze van harte aan!

    Koen Gijzel - Koentact

    Whello staat altijd open voor nieuwe inzichten en ze denken graag mee over hoe we samen tot het juiste resultaat kunnen komen.

    Rosa - OCEANDIVA Unique Event Locations

    Bedankt voor de fijne samenwerking Whello! Door het betrokken team zijn we nóg enthousiaster over onze dienst dan dat we al waren, dat wil wat zeggen!

    Hakima El Allaoui - Staxi Taxi

    Wij werken nu al zeker 2 jaar met Whello samen op het gebied van onze online marketing. De samenwerking is zo fijn omdat we snel kunnen schakelen met elkaar en er echt wordt meegedacht in het verbeteren van onze zichtbaarheid en het verhogen van het aantal leads. Experts die de juiste snaar weten te raken, keer op keer.

    Mirco Pruyser - BP College

    Experienced people who are able to deliver great quality. Very pleased to be working with whello.

    Maaike - Tandarts Jordaan

    Working together with Whello to achieve our digital and automation goals is a great thing - dedicated, knowledgable, professional and up-to-date to the digital best practices.

    Daniela Fantaziu - Top Employers Institute